En simpel funktion som enkelt borde kunna implementeras i forumet. Skriv en funktion samt hur du vill att det skall se ut och skicka den till mig så skall jag se vad jag kan göra. <b>Skriv en funktion samt hur du vill att det skall se ut och skicka den till mig så skall jag se vad jag kan göra. Många är rättningar, helt korrekt. Dock har du kanske sett ny inloggning? Har även ändrat så shoppen fungerar utan problem nu vid betalning med kreditkort. Du frågade efter en funktion, det kan jag väl inte göra med html och css?Funktion önskas: snabbcitat i forumet
Utvecklingen av pellesoft har ju stått helt still de sista åren (förutom den töntiga redesignen) så en citatfunktion är väl inte mycket begärt?Sv: Funktion önskas: snabbcitat i forumet
Ps. Gjorde en mängd programändringar i slutet av året, å ändrade senast igår. ;)Sv:Funktion önskas: snabbcitat i forumet
</b>
Nja, det är inte så lätt eftersom koden till pellesoft är sluten.
Klickar man på svaraknappen så kommer ju inlägget upp i en ruta ovanför den ruta jag just exakt NU skriver i. Fixa en knapp brevid svaraknappen som heter typ svara och citera. När man sedan postar inlägget inleds det med citatet samt att det står från vem det kommer. Kolla in wn.se forum. Exakt en sådan funktion efterfrågar jag.
Nyfiken på vad för programförändringar du gjort. Jag kan då inte se någon större skillnad mer än att Blogg länken försvunnit. Buggfixar räknar inte jag som programförändringar, de är programrättningar.Sv: Funktion önskas: snabbcitat i forumet
Du behöver väl inte se kod för att göra en html-sida med css för att påvisa hur du skulle vilja att en citat-rutin skall se ut? Jag kan skicka dig kod om du behöver något specifikt.Sv:Funktion önskas: snabbcitat i forumet
Tycker att jag beskrev det hela i tidigare inlägg. Du har ju redan det mesta eftersom det inlägg man svarar på faktiskt visas när man klickar på svara. Få in denna textmassa i meddelanderutan på skriv inlägg. Sedan när tråden visas så formaterar du just detta avsnitt på sådant sätt att man kan se att det är ett citat från ett tidigare inlägg. Gärna med namn på posten som citeras. Denna funktion finns ju på massor av forum idag. Folk slipper sitta och klipp & klistra och köra <b></b> taggar manuelt.