Det har skett ett dataintrång så sajterna är nerstängda för närvarnade. Jag kan inte svara på när detta kommer igång igen. Se information på : De har väl för fan inte sparat lösenordet i klartext - de måste väl rimligtvis ha sparat en hash? Och så har många av dom anställda väldigt dåliga lösenord: http://i29.tinypic.com/14dnbkl.jpg Är det fortfarande samma fel? För när jag försöker validera mitt studentkort får jag upp att ett internt fel har inträffat. Eller är det något annat som bråkar? Jag har sett felmeddelanden från dig häromdagen - men många andra fungerar det för så jag tror det kan ha varit tillfälligt. Prova igen.. Hej, det fungerar fortfarande inte. Det är studenkortet jag försöker validera, inte mecenta som tråden handlar om. Jag kommer bara till den sida där det står att ett internt fel har inträffat. Hej, nu har jag validerat kortet och jag fick ett mail där det stod att jag skulle få inloggningsuppgifter till microsoft inom 5 dagar. Det mailet fick jag den 20:e och jag har fortfarande inte fått något mail.. Jag aktiverade mitt Mecenat kort för ca 2 veckor sedan, fick inte äns någon bekräftelse. Mailen stämmer och inget mail har fastnat i skräpposten, idag försökte jag aktivera igen, men då fick jag det här meddelandet: Tror det var något strul så att mail inte kunde skickas ungefär vid den tidpunkten. Mitt förslag är att du skickar iväg en korrekt felanmälan, eller ett mail, istället för ett inlägg i forumet, större "risk" att han läser det då :P Hehe jo det har jag redan gjort, skickat ett mail, men det har jag inte heller fått svar på, skrev också i det att jag misstänkte mail problem eftersom jag läst i forumet om det. Så tänkte prova lyckan här också, antar att det bara är att vänta ett tag till, kanske har mycket att göra. Skicka ett vanligt mejl till pelle@pellesoft.se med ert userid får jag kolla upp vilka som är fixade resp missade. Jag tänkte höra hur det går med mitt missade MSDN-AA konto, skickade ett mail den 28 mars, efter jag läst detta och ännu inget svar. :)Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1711506.ab
http://www.mecenat.se/mecenat.htmlSv: Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Sv:Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Nu vet jag inte vad man kan göra från den där sidan, men finns det lösenord så är det antagligen meningen att ingen annan ska kunna använda kontot och då borde det vara nån miniminivå på lösenordet.
/ThomasSv: Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
NickeSv:Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Sv: Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
NickeSv:Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Resultat:
Det här kontot har redan aktiverats tidigare. Du behöver därför inte göra det ytterligare en gång.
Om du har tappat bort dina uppgifter är användarnamnet ditt userid och lösenordet detsamma som på pellesoft för att logga in.
Det låter mer som jag skulle ha tryckt på aktiverings länken för mitt konto här på pellesoft, hur som heslt skulle lite klarhet önskas, behöver ju åtkomst till MSDN AA :-)Sv: Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Sv:Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu
Flera har jag markerat som klara - en del mejlar flera ggr och för tidigt osv osv , så det är lite stirrigt ibland. så skicka igen så tittar jag på det ..Sv:Mecenat kan inte vaildera MSDN-AA korten just nu