Får börja med att tacka för ett kanonforum! Hej, sitter inte med mobil och kör tyvärr. Gör bara en version i XHTML som är extremt nerbantad (speciellt på bilder) så kommer det att bli användbart i mobilen. Får ta och göra ett sånt exempel och maila. Ett annat tips är att använda Opera Mini. Fungerar väldigt bra att surfa på dom flesta sidor med den, och vad jag vet så går den genom Operas servrar för att få ner storleken också. Hur mycket mindre sidorna blir vet jag inte, men om man inte bryr sig om datamängden så kan man nästan surfa obehindrat i alla fall. Opera Mini är bra. Brukar även surfa med just den till de nämda mobilsidorna.Mer mobilanpassade
Det skulle vara uppskattat, iaf av mig ;), om forumsidorna gick att få mer mobilanpassade.
MvhSv: Mer mobilanpassade
Skicka gärna in ett exempel till mig med en html-sida för hur du tycker det skulle se ut om man gjorde en "light-variant" av dessa sidor. Länkar till andra sidor så jag förstår hur det bör se ut är också bra.
Mejla dessa till pelle@pellesoft.se
Hälsningar
//PelleSv:Mer mobilanpassade
/ThomasSv:Mer mobilanpassade
Under tiden så tycker jag de här funkar bra i min mobil SonyEricsson k800i som exempel
www.google.com/reader/m/view/
mobil.sl.se
mobil.dn.se
m.mobil.se
mobil.svt.se
mobil.idg.se
Alla "pc-funktioner" ska inte vara med. Det behöver inte vara snyggt. Sv: Mer mobilanpassade
/ThomasSv:Mer mobilanpassade
Men Opera Mini och pellesoft är tyvärr ingen bra kombination idag.
Men det går nog ordna! :)