Just nu har min mor Telia Digital-TV Det är väl helt korrekt egentligen, för rent tekniskt så skickas kanalerna via internet, och sen råkar Telia ha mest ADSL och därmed kommer det via telejacket. Tittar lite på andra erbjudande. Om jag nu har räknat ut det rättDigital TV
Men för att få det måste hon ha bredband så hon har den lägsta och billigaste för hon surfar inte.
Tycker det är idiotisk att man måste ha bredband för att få Digital-TV
Ser det ut i de andra också (Vet inte vilka fler som erbjuder bredband via telejacket).Sv: Digital TV
Det är nästan som att klaga på att man behöver någon typ av uppkoppling för att komma åt internetbanken. Vill man ha IP-TV (som det väl räknas som?) så måste man ha en snabb uppkoppling till internet, helt enkelt. Annars finns det flera andra sätt att få digital-TV på som inte kräver uppkoppling alls.
Sen skulle givetvis Telia kunna erbjuda en gratis uppkoppling som är spärrad för surf om man bara vill ha digital-TV, men det är ju en annan diskussion.
/ThomasSv:Digital TV
Tele2 (Har haft problem med dom förut men kanske har blivit bättre)
De verkar inte kräva bredband hos dom men jag kan nog ha fel för deras sida är inte så lätt att förstå
Boxer
159 kr i månaden och få box på köpet förSv: Digital TV
TELIA
Kortavgift 249 kr halvår
99 kr/mån TVkanalavgifter
199 kr/mån för bredband
Kampanj
betala bara för 6 månader vid tecknande av 12 mån
1 år blir då med erbjudandet (Första året)
594 = TVkanaler
2388 = Bredbandet
498 = Kortavgiften
=
3480 kr/år
-----------------------------------------
BOXER
Kortavgift 248 kr halvår
Startavgift 595 kr, då ingår första halvårsavgiften för kortet
Boxerpaketet 159 kr/mån
1 år blir då
843 = kortavgiften första året (592 kommande år)
1908 = TVkanalerna
=
2751 (2500 kommande år)