Roade mig med att titta igenom de senast insända tipsen på avdelningen Tips/tricks. Såg att det var väldigt hög nivå på dessa tipsen... Kan det vara så att man får poäng för antal insända tips och att man sedan får bonusmedlemskap vid ett visst antal poäng? För om man inte får ut något av det fattar jag inte vad det är för människor som lägger tid på att posta sådant! Ja dom Tipse / Trixen blir svåra att slå;-) Nja, frågan är om det var så svårslaget, det har hunnit ramla in ett gäng till... Tja, många tycks tro att kopiera från hjälpfilerna är bra tips. !!?? Det verkar som att det blir mer såna tips i fortsättningen. :) Nej, man får inte bonusmedlemskap, men med 200p får man tillgång till MSDN-AA, utan att betala för bonusmedlemskap. Det är sant, men de 100 kr. som man betalar för bonusmedlemskap är inte mycket... även för oss studenter. Har betalat min och väntar bara på att Pelle uppdaterar min profil. Nu är "föstasidan" full med ganska meningslösa tips igen, tycker detta var ganska beskrivande: [2749] eller kan man lägga in att pelle måste godkänna tipsen innan de publiceras och poäng ges ut.. Ja precis, kör med att man ska ha varit medlem en viss tid eller så istället men ändå måste gå in på sidan med jämna (eller ojämna) mellanrum :) Mjo, någonting måste göras... En snabb screening på varje användare och krav på en månads aktivitet? Eller så tar man helt enkelt bort erbjudandet. Jag tror inte en admin kan granska varenda tips som kommer in till ett forum, därför kommer antingen det lyckas slinka in åtminstone ett par "dåliga" tips. Antingen tar man bort erbjudandet helt eller så är det kvar i all evighet. Men varför inte använda moderatorer för detta? Moderator kan kolla tips/tricks och därefter godkänna eller ta bort de. Det borde fungera.??!! Hej, kommer nog ta bort poängsystemet och endast ha poäng per artikel.Tycker som er, det kommer in massa skräp. Jag tar gärna emot att någon vill bli moderator för att städa upp i exempelvis tips & tricks, länkar och frekventa frågor. Stort tack för det Tom, skall koda om lite så du kommer in och kan radera, uppdatera och organisera lite bättre där .. Jag skulle säkert kunna tänka mig att städa lite också, men det gäller även länkar, FAQ och filarean. Det måste även sättas upp regelverk för hur man bedömmer så alla bedöms lika. Tänk även på att en radering inte bör radera "på riktigt" utan bara flagga posten i db och att den inte visas. Det här är bara för mycket!!! Sådär,, nu har jag tagit bort poängberäkning för allting utom för artiklar. Där det behövs... :) Länkar, Filarea och FAQ är väl ställen där det kan tänkas behövas. Men det behövs någon form av regelverk så att man vet vad som ska tas bort. Bara för att jag tycker att något ska bort så är det ju inte säkert att alla andra tycker det. fokus är programmering, så tips med länkar till att göra saker runt omkring detta är viktigast. 3d modeller, eller annat som är för långt bort - det får tas bort. Men helvete, det kommer ju 4 nya ungar varje dag som är här för att få gratis programvaror. "Hur tjänar jag in 200 poäng för att hämta programmen? Borde väl även stå att man inte ska kopiera rakt av en sida utan att ange adressen somTip / tricks kvalité
Kvantitet framför kvalité! Eller hur var det nu?
Här kommer iaf några godbitar:
[2639]
[2639]
[2639]
[2639]
[2639]
[2639]
[2639]
/JohanSv: Tip / tricks kvalité
skulle tippa på kvantité som gällerSv:Tip / tricks kvalité
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
[2649]
/JohanSv: Tip / tricks kvalité
Sista tiden (året) så är det mycket låg tipsnivå. :-( men som tur är så
finns det de som verkligen ger ett/flera bra guldtips som har höga poäng enligt mig i alla fall.Sv:Tip / tricks kvalité
Ehhh Man lär sig något nytt varje dag heheheh (tippar på kvantitet också)
Länkarna ser konstiga ut nu - anledningen är att jag raderat dom. Varför det står ett nr vet jag faktiskt inte, får kolla upp det..Sv: Tip / tricks kvalité
Sv:Tip / tricks kvalité
Sv: Tip / tricks kvalité
Blev lite nyfiken på vad det kom sig, så jag googlade lite. Visade sig att det finns många sidor som beskriver hur man får MS licenser utan kostnad och det innefattar att samla på sig poäng på pellesoft.se. Så mitt tips för att bli av med detta är att ta bort poängsystemet och bort med möjligheten till MSDN-AA genom att vara aktiv på sidan.
/JohanSv:Tip / tricks kvalité
Så, finns det någon som kan tänkas hjälpa mig - det skulle uppskattas oerhört ..Sv:Tip / tricks kvalité
//PelleSv: Tip / tricks kvalité
http://www.pellesoft.se/communicate/tips/default.aspx?uid=27345
Går det att ställa in att man får poäng först efter tipsen är bekräftade ? Sv: Tip / tricks kvalité
Ingen som kan leta upp var vansinnet står skrivet så att någon kan förklara att det enbart är publicerade artiklar som ger poäng, och att det är "sajtadministratörerna" som avgör vad som kan publiceras?
All dynga som fortfarande skrivs i forumet - enradiga blaha-inlägg...?Sv:Tip / tricks kvalité
Börja med att skicka in en artikel som direkt ger 200 poäng. Du kan även skicka in 10 tips, eller skriva 10 frågor och svar inom något intressant ämne. Varje ger dig 20 poäng styck, en artikel ger 200 poäng."
Så länge detta står kvar kommer det fortsätta. Citerat från denna sida, där man registrerar sig som student:
http://pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspxSv: Tip / tricks kvalité
texten kommer ifrån.
Som det är nu så har jag Googlat på flera "tips" och funnit att texten är just bara kopierad och inklistrad.
Detta anser i alla fall jag vara dåligt tips så länge inte källan anges, sedan kan man
diskutera värdet på detta sätt.