Hej, att skriva om forumet är något som många vill. Dock är ju frågan -vad skall dessa omskrivningar innehålla. Så, med denna tråd vill jag göra en kravinsamling. det skall vara både skall och bör--krav, dvs saker som måste finnas med, och saker som vore trevligt om det fanns med. Varför redigera sina inlägg, då ser man ju inte vad som är förändrat!? Nu har du lagt till en fråga som kommentar till ett av mina önskemål, dock hittar jag inget sätt att svara på din fråga. Jag kan inte skapa någon kommentar på mitt eget önskemål, det platsar in på krav-listan :) Det är en djä.... massa tyckande om denna site. <b> Pelle Pelle Pelé ! Släpp aldrig in patrasket på din tomt.</b> Åkes ädelbrännvin (jaloviina) tog slut, så han yrar väl pga sjunkande promillehalt :). <b>För helvete Pelle släpp inte in dom ! Det kommer att bli det stora kaoset !</b> Jag förstår inte riktigt hur jag ska komma med mina förslag? Ska jag skriva dom i den här tråden? Alla verkar ju inte kunna skriva i Office Live-dokumentet och jag kommer för övrigt inte åt den över huvud taget. Har bara ett krav/önskemål. Och det är att medlemmar ska få e-mail-notifiering när man svarar på deras inlägg. Påtvingad notifiering är väl inte så bra. Men det kan vara opt-out istället för opt-in som det är nu. Påtvingad menade jag inte heller. Men notifiering finns inte ens som alternativ idag, bara för BM. Ah, ja det stämmer nog ja. Och det håller jag med om att det borde finnas för alla. Den här tråden ser jag bara som ett spel för gallerierna. Pelle vet inte vad användardeltagande innebär. Varför inte låta dokumentet vara öppet för alla i stället för att man skall behöva skicka in sin epostadress? <b>Varför inte låta dokumentet vara öppet för alla i stället för att man skall behöva skicka in sin epostadress?</b> Hur går det? Jag kommer fortfarande inte ens åt dokumentet än. <b>Hur går det? Jag kommer fortfarande inte ens åt dokumentet än.</b> Pellesoft är Pelles skötebarn och jag tror att därför släpper Pelle inte in andra att rent praktiskt hjälpa till med Pellesoft. Pelle vill gärna behålla kontrollen Jag har full förståelse för detta och skulle jag ha fel så rätta mig gärna. <b>Pellesoft är Pelles skötebarn och jag tror att därför släpper Pelle inte in andra att rent praktiskt hjälpa till med Pellesoft.</b> Jag saknar funktionen i forumet, där man antingen kan anmäla eller ignorera inlägg ifrån en signatur, som allt som ofta gör personliga påhopp på mej och min signatur. Pelle tjänar bara 600 000, så ni måste förstå att han inte kan lägga ner några timmar/någon dag på att Okay, men ignorera borde funka, så att man slapp läsa xo's inläggDeltag i en kravinsamling på nytt forum
Så, det är bara att sätta igång och skriva era förslag.
Ett dokument kommer upprättas här som skall kunna läsas av alla. De som är intresserade att bidraga med kravinsamlingen får gärna höra av sig med sina mailadresser så lägger jag upp dessa så ni får redigera dokumenten också. Här kommer vi också kunna lägga källkoden tillfälligt för ett ev nytt forum.
http://workspace.office.live.com/?wa=wsignin1.0#pelle401/PellesoftSv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Krav:
Åtgärd av de punkter som kan anses vara fel här: http://www.pellesoft.se/area/support/pageerrors.aspx
Inte kunna redigera inlägg som har svar. Diskussioner blir väldigt konstiga om någon förändrar inlägg som diskussionen bygger på. Dessutom förhindrar man att användare raderar sina frågor när man fått svar (inget stort problem senaste tiden dock).
Generellt tycker jag det fungerar bra, men buggar måste åtgärdas! Egentligen är inte buggarna i sig ett stort problem, men att problemen inte åtgärdas visar på dåligt engagemang och det lockar inte direkt användare till siten.
JohanSv:Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Svaret på frågan i http://www.pellesoft.se/area/support/pageerrorsdetail.aspx?id=442 är i alla fall att "Nej, det duger inte, jag vill kunna söka på inlägg från 2004 t.ex.". Men detta är ingen högprioriterad sak, rena fel är viktigare.
JohanSv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Den är mycket bra som den är. Men ! visst behövs det justeringar.
Som vanligt ! övervärderar Ni betydelsen.
Att komma till Pelle är som att komma hem.
Låt det var så. Starta en egen site om Ni tror att Ni kan konkurrera.
Siten är nu optimal vad det gäller rubriker/Forum.
Skulle själv skruva ner och göra färre rubriker.
Djäää.... Bullshit att Ni skulle kunna förbättra genom att Ni fick tillgång till källkoden.
För helvete Pelle släpp inte in dom ! Det kommer att bli det stora kaoset !
Tro inte att det nyare är bättrer , här känner Vi igen oss.
Låt det vara som det är i stort. Pelle du har stort heder av ditt arbete och glöd.
Ohhhhhhhhhhhhh nu har jag skrivit av mig :-) Sven 32734 inloggningar !
Ochhhhhhhhhhhhh då är inte alla dom alla inräknade som Jag inte skrivit min logg in kod.Sv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Det är i stort sett bra som det ärSv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Sv:Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Bara för att Pelle släpper källkoden så kommer ju inte vem som helst att kunna göra vad som helst. Han har ju fortfarande kontroll över vilken kod som slutligen hamnar på sidan. Däremot har vi ju då möjlighet att ge honom färdiga kodbitar som han kan lägga in enkelt om han tycker att dom tillför något.
ThomasSv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
ThomasSv:Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Inte så mycket för min egen skull, men det är allt för ofta vi lägger ner tid på att svara personer som aldrig återkommer.Sv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Tycker inte det är så mycket begärt. Kan inte komma på något annat forum som inte har det.Sv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Mina krav är i alla fall:
* Fixa så att man inte får bevakninsmail när man svarar på sitt egna inlägg.
* Fixa så att man kan sätta statusen (löst etc) på en tråd inne i tråden, det har inte fungerat på länge.
* Visa när man senast ändrade sitt inlägg
Sen har jag några förslag som inte är lika viktiga men definitivt önskvärda:
* Fixa eller ta bort "svarsträdet" högst upp i en tråd. Den visar inte rätt.
* Möjlighet att citera någon på ett enkelt sätt.
* Möjlighet att få bevakningsmail på andras trådar
* Samma smileys i forumet som i chatten :-)
Det är ju bara för redigering som man behöver skicka in sin adress. Alla har väl inte behov av det?
Fast faktum kvarstår att jag inte kommer åt dokumentet alls än så länge...
Inte jag heller :(Sv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Mitt behov är ett lätt och enkelt forum på svenska. Behöver inte vara speciellt uppdelat på massor av underrubriker osv utan ett lättanvänt forum där man kan bolla tankar, funderingar och idéer. Att skriva ner en spec är inte särskilt lätt men varför inte träffas och brainstorma? Ett totalt nytt "community" för programmerare och utvecklar?Sv:Deltag i en kravinsamling på nytt forum
Det är ingen som tvingar honom att ge ut källkoden. Men det är heller ingen som tvingar folk att gå till en sida som har så många grundläggande brister, vilket har märkts av i aktiviteterna i forumet.
Så alternativet om inte Pelle vill ge ut källkoden men vill ha kvar besökarna är att han själv fixar alla problem, vilket hittills inte har varit nån bra lösning.
<b>Ett totalt nytt "community" för programmerare och utvecklar?</b>
Det är nog inte många som är intresserade av att utveckla ett helt nytt community/forum från grunden då det är ett ganska stort jobb. Pelle har ju nu själv valt att fixa felen istället för att göra om allt från grunden. Han är ju inte dummare än att han tar den enklaste lösningen. Om vi besökare nu ska hjälpa till, varför inte låta oss få ta den enkla lösningen också?
underhålla sidan. Det måste ni förstå. Han jobbar ideellt med sidan...
Skulle funktionen "Anmäla" finnas skulle pelle ändå inte ha tid att kolla anmälningarna.. Han hinner inte..Sv: Deltag i en kravinsamling på nytt forum