Pellesofts design har varit densamma under många år. Nu har ett omfattande arbete gjorts för att göra om designen och ny site kommer släppas vilken timma eller dag som helst! (läs under semestern).. Den nya designen ser oroväckande lik ut den gamla... eller är den redan försenad? haha, jag håller på med den och ser inte alls ut som idag så du kommer märka när det byts. att lägga den open source kanske vore något - vi får se hur jag gör där. Jag antar att det är .NET (C#?) som gäller och det har jag inte kodat på länge nu så det finns nog många som är bättre än mig för den uppgiften. Handlar det om client side (html/js), vilket jag inte tror, så är det mer min grej och då kan jag ta mig en titt. Det är javascript det gäller, men i kombination med att hämta data från databas så det är .net - vad programmerar du i nu för tiden? Det är 99% javascript för min del nu för tiden. Men det som krävs server side gör jag i PHP. Jag har även börjat sätta mig i i Ruby on rails. Verkar faktiskt vara ett fantastiskt språk, men jag kan det inte tillräckligt bra för att gå över helt till det. Hur går det? Den nya designen skulle ju släppas "vilken timma som helst" och så skulle en tävling lanseras i helgen som var. Eller syftade du på helgen som kommer? Lite otydligt när du skriver "nu till helgen" på en lördag. Hej, tävlingen är redan släppt som du ser på framsidan och via nyhetsbrevet, kanske var lite otydlig där. Hrmm, vilket nyhetsbrev?!! Hej, skickade ut ett så sent som härom dagen. Konstigt att du inte fått, har du samma mailadress sedan tidigare? I så fall beror det på att det var för många mail som fastnade då jag gjorde utskicket på 26.000 mail. Fick höra att det finns en spärr på max 500 mail / 30 minuter - så det kan ha blivit fel där. Får försöka lösa det senare! Jag har inte fått något nyhetsbrev på flera år trotts att jag valt att få nyhetsbrev... Johan, jag skall se till att göra ett nytt utskick väldigt snart! Hej förresten :) Kul! Tack! Det är allas bidrag som kommer betyda skillnaden :) Fick 2 nyhetsbrev (kanske snodde Romans ;)). En "bugg". När man klickar på knappen svara i webbläsaren Iron (google chrome-klon) så måste jag klicka allra högst upp på knappen för att den ska fungera. Att du fick 2 borde du inte fått, men jag har startat om mailmotorn 2 ggr så kanske du kom precis i "skarven" och fick 2. Någon mer som fått det? Nej, jag måste klicka en liten bit ovanför texten. Klickar jag på texten händer inget. Andra knappar (t.ex. Posta ditt inlägg) fungerar som de ska. samma för mig, på det sista meddeladet. Tack för felsökningen Henrik, Har nu sett till att den inte ligger över de understa knapparna. Det verkar mest vara ny design. Funktionellt skiljer det inte så mycket i forumet. Samma irriterande saker som tidigare. Förhandsgranskningen kan inte vara redigerbar eftersom jag bygger om sidan så du uppfattar hur den ser ut när man renderar kod eller länkar. Om den skulle vara editeringsbar skulle det postas fel kod och därmed skulle det bli andra följdfel. Förhandsgranska för mig betyder inte redigera - det betyder "se hur det kommer se ut": Jag förstår därför inte vad du menar med "byt text till redigera!. Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Arbetet har pågått en tid och syftet är att göra användargränssnittet enklare och mer i tid med vad som gäller. Mycket av tänket är detsamma, lite avskalat och minde "lull-lull". Det kommer bli en release som kommer ske i flera steg under sommaren för att lansera nya delar.
Givetvis ser jag fram emot er input inför denna release. Samtidigt kan jag redan nu passa på att berätta att det kommer hända lite spännande releaser, möjligheter till rabatter och inte minst en tävling som lanseras redan nu till helgen!
Vi ses snart med ny design och förhoppningsvis kommer vi kunna få igång forumet igen med folk som frågar och svarar. Så det är helt upp till oss alla att nu försöka bidraga och locka till oss it-sverige igen!
Vi hörs inom kort!
//PelleSv: Pellesoft lanserar ny design!
Om du nu har kodat om sidan så borde du passa på att ge ut den som open source direkt också, så kan vi alla vara med och vidareutveckla sidan så som det har pratats om länge.
Missa inte den chansen den här gången!Sv:Pellesoft lanserar ny design!
Skulle dock behöva några som frivilligt skulle kunna hjälpa till i vissa ärenden, exempelvis som nu - syntax highlightern som inte fungerar i det nya forumet. Är du intresserad?Sv: Pellesoft lanserar ny design!
Sv:Pellesoft lanserar ny design!
Sv: Pellesoft lanserar ny design!
Sv:Pellesoft lanserar ny design!
Rörande sajten så arbetas det febrilt och jag känner att det är bättre att försöka få så mycket som möjligt klart först innan någon release. Den kommer vara kraftigt skalad bara för att inte ta med massor av rutiner och tjänster som ändå inte används.
Roligt att du är nyfiken!
Hälsningar
PelleSv: Pellesoft lanserar ny design!
Jag har inte fått något på evigheter. :-(Sv:Pellesoft lanserar ny design!
Iofs stannade min mailserver för jag skickade för många mail samtidigt, kanske det är anledningen?Sv:Pellesoft lanserar ny design!
JohanSv:Pellesoft lanserar ny design!
Sv: Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Inte fått nyhetsbrev här heller! Det segar bra på sidan men det blir säkert bra när det blir klart.
Ser fram emot ny vind i seglen för Pellesoft!Sv:Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Sv:Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Rörande knapp och svara så skall jag kolla på det (det är inte så att det bara blir tryck när du håller musen över texten?Sv: Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Sv:Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
diven som har facebook like lägger sig ovanför.Sv: Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Nu finns visserligen förhandsgranskning. Men när man förhandsgranskar finns ingen möjlighet att redigera. Och knappen för att gå tillbaka till redigering lyder "Stäng förhandsgranskning". Man undrar: Kommer hela sidan att stängas eller kommer man tillbaka till redigeringen? Byt texten till "Redigera"!Sv:Pellesoft lanserar ny design under sommaren!
Du skriver samma irriterande saker, kan du specficera och likaså presentera lösningsförslag på möjligheter till förbättring?
//Pelle