Hej, det finns ju många som följer människor som bloggar och twitter, vilket förstås ställer till det för en community där tanken är att samla materialet på ett samlat ställe. Det finns redan andra bra tjänster/program för att samla feeds, så det känns inte högprioriterat. En lista över intressanta personer/feeds är mer intressant, då kan man själv välja på vilket sätt man vill följa dem. Jag håller med Johan, är man intresserad av olika personers bloggar så följer man dom själv ändå. Själv tror jag på att man på Pellesoft skulle kunna låta användare skriva bloggar eller artiklar (precis som möjligheten finns idag) fast lyfta fram innehållet på ett bättre sätt. Många tror jag har små tips och trix som de gärna delar med sig av men man saknar kanske kunskap, tid eller möjlighet att upprätthålla en levande blogg, då kan Pellesoft bli ett alternativ där man kan skriva en artikel om det man just nu sitter och pysslar med. Bra synpunkter. Jag håller på med blogg-sektion, kommer i release 2. Jag har också tänkt mig att alla kommer få en url som är för och efternamn. Om det finns fler personer som har samma namn, kan man hitta på ett eget alias istället för att heta 1-2-3 osv.Samla bloggares strömmar på pellesoft?
Men, det går ju att vända processen genom att prenumerera på personer som tillför mycket. Min fråga är bl.a. vilka personer följer ni och tycker skulle vara intressanta att få med i någon form av "senaste lista" på inlägg som skrivs på bloggar - och tror ni det ens är intressant att ha en sådan tjänst.
Chris Klug föreslog att det finns en Google Reader som samlar detta bra - men frågan är om det skulle tillföra något till oss av denna anledning?
Tankar och funderingar?Sv: Samla bloggares strömmar på pellesoft?
JohanSv:Samla bloggares strömmar på pellesoft?
Sv: Samla bloggares strömmar på pellesoft?
Det kommer bli url:er likt, www.pellesoft.se/blog/[robin-ridderholt] eller www.pellesoft.se/blog/robin-riddare
Hur tycker ni det låter?