Hej, jag söker journalister som är ute på Internet och hittar nyheter, inslag, artiklar och annat som kan vara av allmännt intresse. Jag tänkte primärt att det skulle röra sig om 20-50 ord och en relaterad länk till det material som man refererar till. Jag ställer gärna upp! Jag läser ofta såna här nyheter på många olika nyhetssidor innan jag åker till skolan eller gör något annat på dagen så det tycker jag bara skulle vara kul!Söker journalister/nyhetsankare..
Jag tänkte eventuellt starta en nyhetssida rörande saker som händer på Internet med inriktning datarelaterad information. Eftersom detta arbete medför att man är lite aktiv så kanske det är enklast att dessa journalister/nyhetsankare bara arbetar under en viss period, låt säga 1 månad per person. Bäst vore om det är samtidigt är några som är intresserade av olika ämnen, exempelvis nätverk, datorer, programmering osv.
Om detta intresse finns så skapar jag ett verktyg där du själv kan gå in och administrera ditt publicerade material. Materialet släpps så fort det skrivits och därmed kan du hela tiden följa vad som händer ute på nätet.
Sidan byggs som en include-fil och därmed kommer även ni andra som har hemsidor att kunna inkludera denna för gemensamt arbete och utbyte av den information som kommer in. Därför kan även information som presenteras på pellesoft vara av intresse att skriva in.
Om du tycker att detta verkar vara intressant för dig så skriv en rad till mig och berätta om du är intresserad, när och inom vilket ämne. Arbetet utförs på frivillig basis (någon ersättning blir det dock -ex bonusmedlem och ev en bok värd 550 kr) samt att ditt namn kommer anges som (skribent).
Med hopp om positiv respons
/Pelle JohanssonSv: Söker journalister/nyhetsankare..
Jag kan åta mig:
www.savagenews.com
www.linux.se
www.64bits.se
www.tt.se (TT's Data & IT)