Hej i sommarvärmen alt regnet etc.... > <b>Pga vissa lagar så är vi tvungna att sätta en åldersgräns till 18+ för att man ska få vara med.</b> Kanske att ett avtal inte är bindand om man är under 18 år och inte har målsmans underskrift ???? Det är flera lagar som spelar in och reglerar hur ungdomar får arbeta.Programfabriken- nu ska den byggas.
Jag och Nicklas Grahn tänkte ta tag i att bygga programfabriken så att den kommer igång.
Vår första tanke är att samla max 10 personer som går in och gör ett pilotprojekt. Pelle lägger ut en annons om att vi vill ha ett pilotprojekt att jobba med, det kostar dem inget, mer än att vi vill ha dem som referens och lär oss av dem hur man på bästa sätt ska lägga upp ett projekt när det kommer in ett.
Sedan utifrån det så bygger man programfabriken, när vi vet hur eventuella uppdragsgivare ställer sig till idén, hur eventuell betalning, säkring av projektet ska göras etc.
Pga vissa lagar så är vi tvungna att sätta en åldersgräns till 18+ för att man ska få vara med.
Hör av er till mig, Cougarina på iMail eller E-post:
anna-karin.soderberg@pellesoft.nu
eller Nicke på iMail eller E-post på niklas@grahn.pp.se
Om ni är intresserade av att vara med eller har ett projekt liggandes som ni tror passar som pilotprojekt.
Pelle är just nu bara mitt och Nickes bollplank och kommer att fungera som sådan senare i skedet också.
Anna-Karin aka CougarinaSv: Programfabriken- nu ska den byggas.
Jag är intresserad av vilka dessa lagar är!Sv: Programfabriken- nu ska den byggas.
- MagnusSv: Programfabriken- nu ska den byggas.
Arbetstidslagen och anställningslagen poppar upp i mitt huvud, finns säkert några flera lagar som gäller.
Problemet är att vi, i alla fall just nu, inte vet hur de som ska jobba med programfabriken ska anställas, så för att inte sätta oss eller eventuella arbetsgivare på "pottan" så väljer vi att sätta en 18 års gräns.
Taskigt kan tyckas och jag vet att det finns en del unga som är duktiga.
Det har pratats om ett mentorsystem, dvs att yngre kan haka på och lära sig mer om hur man jobbar, men det kommer i ett senare skede om programfabriken blir av.
Anna-Karin