Hello Folks > <b>Man kan tydligen enl hörsägen inte köpa Vb 6.0 längre.</b> Hej Man kan fortfarande köpa senaste versionen, och sedan kontakta Microsoft och be att få "nergradera" till en tidigare version. Hej! Hej ! VB5 CCE finns att ladda ner gratis via systemdokument/servicepacks! Den är komplett med ett undantag: den kan inte kompilera exefiler.Man kan inte köpa VB6 längre !
Man kan tydligen enl hörsägen inte köpa Vb 6.0
längre.Snacka om uppmuntran till att bränna hemma.
Ms är ett företag för sig.God affärssed kan dom inte stava till.
Nu har jag kräkts färdigt
SvenSv: Man kan inte köpa VB6 längre !
Har du någon referens till det? Eller är det en ren hörsägen?Sv: Man kan inte köpa VB6 längre !
Det gäller en ganska stor firma som tänkte köpa in
till några utvecklare inom företaget.Dom fick det
beskedet jag refererar till.
DSSv: Man kan inte köpa VB6 längre !
http://msdn.microsoft.com/vbasic/productinfo/previous/downgrade.asp
Den sidan får det att låta lite krångligt, vad jag har förstått så brukar det räcka med ett telefonsamtal. Jag tror man fortfarande kan få tillbaka till VB3 eller VB4.
Personligen tycker jag i så fall det är värre att Microsoft beslutat ta bort VB5 runtimen från Windows .NET Server.
http://support.microsoft.com/?id=kb;en-us;Q327063
MSSv: Man kan inte köpa VB6 längre !
Det har förekommit några distrubutioner av VB3.0 för kanske 5 år sedan. Jag vet att Borland hade det på en av sina reklam cdskivor. Tror inte ni att microsoft nästan kan "ge" bort gamla versioner av språket? Skulle vara kul om Pellesoft fick ensamrätt att ha programmet för nerladdning. Trotts att det är gammalt så fungerar det faktiskt mycket bra.
Är version 6.0 den senaste VB versionen eller finns det 7.0? Jag vet att .net har kommit ut men är fortfarande helt snurrig i fråga vad det är. Finns det både vb.net och asp.net?
Snälla! Kan ni inte hjälpa Pellesoft genom att s´kriva en artikél om detta (på nybörjarstadiet, även om jag kan både asp och vb). Då slipper ni svara på detta inlägg samt bygger på kurserna så att Pelle kan publicera några till! Smart va?
//JeppeSv: Man kan inte köpa VB6 längre !
VB6.0 och service pack5 är den sista verisionen.
/Mvh Sven-OlofSv: Man kan inte köpa VB6 längre !
Visual Basic 6.0 är den senaste versionen och servicepack 5 är den senaste fixen. Dessa servicepacks ses också via systemdok/servpack.
Visual Basic 7.0 är alltså den nya VB.NET - som därmed byter namn från vb7 till VB.NET
Hälsningar
/Pelle