Jag har en tid (tillsammans med andra) funderat på att eventuellt instifta någon form av "erkännande" till folk som här tar sig massor av tid att hjälpa till, skriva artiklar, svara i forum, vara på chatten och mycket annat. Jag föreslår att du ska kalla det för: Varför inte Månadens PelleSoftare? Varför inte UP? Uppskattad Pellesoftare? Vad det än blir röstar jag på: Varför inte se till att de blir nominerade till 'riktiga' MVP. Nu verkar Microsoft endast kolla hur många inlägg man skriver i deras newsgrupper. Förr i tiden hade det faktist än länk till sand online på svenska msdn sidan. ;O) Tänkte först MUP - Mycket Uppskattad Pellesoftare. Men har för mig att det är moderaternas ungdoms förbund. *Ryser* Varför krångla till det? "Mest hjälpsamme medlem" el. likn. Strunta i förkortningar! Hello Folks det värmer Sven, vad är det för fel med att visa att man uppskattar det jobb som vissa lägger ner? Hej Vet man det egentligen, om man aldrig får någon feedback. Man kan oxo se det så här: For dom allra flesta sa kanns det ju skont att fa nagon slags bekraftelse, men jag far nog halla med Sven om att man nog vet sjalv om man gor ett bra jobb eller inte. Hej >Varför inte se till att de blir nominerade till 'riktiga' MVP. Hej Vore tacksam om gamle Sven lät bli att kritisera ett företag när han själv kör deras programvara, OS och programmeringspråk... Deeeeeeee var inte en bra åsikt ! Jag har inte sagt att Microsoft ska ha monopol på marknaden lille vän, men om du läst tidningar bara de senaste månaderna kan du enkelt se att Microsoft växer, och växer, medan andra det går mycket sämre för andra företag. hej Sven, vad var då felet på "Vore tacksam om gamle Sven"? ;) Japps, och min farfar som antaligen är lika gammal som dig är exakt lika grinig =) Hej Hmm nu börjar det spåra ur med alla glåpord. Hej Låt användarna fixa problemet. Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Det finns ju en titel som heter MVP - Most Valuable Professional.
Borde inte pellesoft kunna instifta en sådan titel, och i så fall vad skulle den då ha för namn?
MVP - kan ju bli mest värderade pellesoftare, men eftersom namnet är taget - kan man inte finna något annat som är lika bra men unikt för Sverige istället?
Jag skulle samtidigt vilja fråga - vem/vilka skall utnämna den/dessa personer och hur skall det då gå till??
Ta er en funderare
/PelleSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
VIP (Verksammast I Pellesoft)
Gör även en utmärkelse för chatten, då vissa enbart hänger där...
Sedan föreslår jag att Andreas H & Sven utnämns som de första att ta emot utmärkelsen!Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Isåfall så trycker även jag på Andreas H & Sven Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Jag vette sjutton hur man tar fram den mest uppskattade, kanske att folk får rösta på någon eller lämna förslag på vilka som bör uppskattas.
Mina förslag är Pelle(SysOp), Sven, Andreas H och David L(vem)
Anna-KarinSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
bj
Pelle(SysOp)
SvenPon
Andreas Hillqvist
vem
RickardD
Mvh
MolleSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Är det någon som kan kontakt med MS i Sverige som kan göra dem uppmärksamma på Pellesoft?
/johan/Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Vet inte om det tagit bort den.Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Sedan tänkta jag väl att Pellepro måste vara rätt unikt. Inte det heller. Finns Pelle Pro Golf.
Mitt sista förslag är PP - "Pellesoft professional"
Det funkarSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Tycker IvarSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Jag förstår att Ni förstår att jag inte är så djä.. dum som jag verkar ibland.
Andreas är nummer ett(1) trots allt ;-)
Håller med Andreas MUF :arna(Mupparna) skulle vara en *rysare*
personligen tycker jag att det blir för mycket "gulle gull"
"Jag blir inte bekräftad" djä... trams.
Tycker en glad
SvenSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Det kan ju bli en sporre för en del andra att lägga manken till för att få den här utmärkelsen.
Anna-Karin.Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
>Sven, vad är det för fel med att visa att man uppskattar det jobb som vissa lägger ner?
Man blir sån när man i hela sin ungdom bott i ett cementrör
under motorvägen mellan Malmö - Lund.
Men allvarligt det är för mycket mjukis tjaffs,det bara förstör folk
Du vet väl för faen själv om du gör ett bra jobb.
För att inte snacka om tjaffset om "Jag känner mig utbränd"
Bit ihop för faen.
tycker
Får man en positiv feedback som det här är så får man bekräftat att man gör ett bra jobb, får man inget alls kanske man till slut lägger ner.
Kvaliten på de frågor man svarar på borde vara ett rättesnöre, inte antal inlägg.
Anna-KarinSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Då vet folk vem de ska vända sig till för att få vettiga och svar överhuvudtaget.Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Peace!
TomSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
>Kvaliten på de frågor man svarar på borde vara ett rättesnöre,
inte antal inlägg.
Det var det klokaste,som skrivits här på länge.(Nu blev du bekräftigad)
Vissa Tips o Trix och uppskick till Filarean är bedrövliga.
Själv har jag också skickat saker som inte håller måttet.
Kvalitet skall vara rättesnöret. (usch jag skriver så bra att jag
jag får tårar i ögonen)
Ha det gott folk,hoppas Ni trivs i värmen framför Era skärmar .
Ja, varför inte. :-) Om någon känner sig förtjänt av det, så är det en bra början att kontakta mig.
>Nu verkar Microsoft endast kolla hur många inlägg man skriver i deras newsgrupper.
Icke, även Usenet grupper, andra diskussionsforum och e-postlistor funkar. Så länge man är hjälpsam så spelar det inte så stor roll var.
Nu har jag inte så bra koll på postningsvolymen här på Pellesoft, men jag har en känsla av att det kanske inte är tillräckligt att bara posta här. Det skadar i alla fall inte om man är aktiv även på andra ställen.
>Är det någon som kan kontakt med MS i Sverige som kan göra dem uppmärksamma på Pellesoft?
Pär, som är MVP ansvarig på Microsoft i Norden, vet att Pellesoft existerar. Kruxet är väl att han själv inte är expert inom någon speciell produkt (typ VB), och därför inte själv kan bedömma kvaliteten på inläggen. Och de som är ansvariga för respektive MVP grupp i USA har av naturliga skäl lite svårt att förstå vad som skrivs här på svenska. Därför får dom förlita sig delvis på existerande MVPs i respektive produktområde för att bedömma och nominera personer.
MSSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Tycker inte det är speciellt intressant att bli "bekräftigad"
om det i samma andetag står MS. MS är ett djä... rövarband
så länge du har detta i tankarna så kommer det att gå dig väl.
tycker
Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
>Vore tacksam om gamle Sven
Beviljas inte, du får trampa mig på halsen innan jag blir tyst
Analyser vad du skrev , och kom igen !
Ett av dom största insittamenten för självständigt tänkande
är att man inte "horar" och blir beroende av ett sätt att tänka.
Och framförallt inte blir enkelriktad MS "fjant"
Som tur är finns det flera bensinbolag, hur skulle det se ut
om du bara kunde köpa bensin hos MS Oil ?
DSSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Och är det verkligen fel att se Microsoft som ett bra företag med stora framgångar inom många områden?
Men men, nog om detta, det är inte Microsoft rubriken handlar om.Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
> lille vän,
Du kallar inte mig för"lille vän" , din djä.. "skitunge"
Jag skulle antagligen kunna vara Far till dig och dina föräldrar.
mvh
Sven ;-)Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
Braaaaa svar . du är med i ligan för dräpande svar !
ha det
i Tyringe , djä.... trist "place , by the way"
Sven ;-)Sv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
"Behandla dom andra som du själv vill bli behandlad" brukar jag sägaSv: Många mycket hjälpsamma på pellesoft
>"Behandla dom andra som du själv vill bli behandlad" brukar jag säga
Patetiskt , det har du hämtat från bibeln.
"Vad du gör mot dessa mina minsta små , gör du även mot mig"
Sätt en 'knapp' på varje inlägg bredvid visitkortet som man klickar på när man är nöjd med ett svar. Lista en 10 i topp på de som fått flest godkännda svar första sidan.
Då är det löst.
Peter