Har suttit och tittat på massor av pellesoftares visitkort för jag tycker det är lite kul att se vad folk skriver om sig själva i presentationerna. När du ändå tar upp ämnet. Jag designar om community-sektionen och undrar om det är något ni saknar... Ja, jag saknar möjligheten att kunna dölja mina personuppgifter (för - och efternamn) samt e-post. Lena det kan du. Genom att välja att inte visas på visitkortet blir du anonym för samtliga! Det går inte ens att skicka iMail till en person som inte vill visas på visitkortet. Jag har sett det alternativet men det är typ... dötrist... väldigt "opersonligt". Jag tycker liksom Ethár att det är väldigt kul att kolla på de där visitkorten. Jag tycker sidan var bra designad, men jag håller med Lena om att det Om community visitkorten
SORGLIGT är det att de flesta inte har lagt in någon bild eller svarat på frågorna om kunskapsnivån.
Jaja, jag ville väl bara klaga lite såhär i den otroliga sommarvärmen.Sv: Om community visitkorten
http://www.pellesoft.nu/login/community/sid1.asp (endast en dummysida)
Hälsningar
/PelleSv: Om community visitkorten
Det känns inte som att det är allmän information.
Hade uppskattat väldigt mycket att kunna få välja vad som ska visas på visitkorten.Sv: Om community visitkorten
Om man skall undanhålla viss information såsom namn har pellesoft den policyn att man troligen inte är seriös och jag raderar löpande alla som skriver "kalle anka login". Närmare bestämt ca 2500 medlemmar är raderade det sista året..
/PelleSv: Om community visitkorten
Absolut ska det vara seriösa medlemmar och att när man anmäler sig ska det finnas både namn och en fungerande privat e-post.
Men behöver denna verkligen publiceras för alla om jag inte vill det, hade det inte räckt att du som SysOp hade haft tillgång till den?
Jag tror dessutom att det hade minskat risken för påhittade namn för egentligen... när jag väl har mitt medlemskap så kan jag ju byta namn till vad jag vill. Jag skulle kunna bli en Kalle Nilsson om jag ville det.Sv: Om community visitkorten
kan vara bra att kunna välja vissa delar som offentliga/privata.
tex.
icqnr
eller egentligen all personlig information. Men att man kan välja vad som
ska synas. På så sätt kan man tex ändå ha e-mail-bevakning men de andra
kan enbart nå mig via imail...
/Emma