JAg har precis lyckats få tillstånd att ta och översätta vilka artiklar jag vill från Brad M. McGehee som driver www.sql-server-performance.com. Som ni ser så är det redan 9 personer som hjälper till att översätta - över förväntan. Frågan är hur många databas och engelskkunniga vi kan skrapa ihop för att hjälpas åt. Om du inte är bonusmedlem och vill hjälpa till med översättningarna så bjuder jag på bonusmedlemskapet. För er som redan är det- får jag hitta på något annat för. Tänk även på att du får 200 poäng för varje artikel du översätter. 3000 poäng = 1 bok. Jag kan gärna ta en artikel till sen!! Det vore kul att få hjälpa till lite extra här på Pellesoft, eftersom man får tillbaka genom att någon hjälper en själv (när man har problem och har fastnat i nån kod, tex).Behöver duktiga översättare med databaskunskap!!
Det är ingen dålig samling och inte dåliga artiklar heller för den delen. Det jag skulle vara oerhört tacksam för är att vi nu tillsammans hjälps åt att översätta dessa och trycka in de i artikelarkivet.
Om det är några personer som har kunskap i SQL, och bra på engelska samt lust att ställa upp på detta så vore det fantastiskt roligt för var och en av oss tror jag. För att samordna detta enkelt så skriver ni till mig och berättar vilken artikel ni kan tänka er översätta.
(med hopp om att alla är intresserade av att hjälpas åt)
Obs! Vi tar dom i stigande ordning, alltså den äldsta först
(http://www.sql-server-performance.com/articles.asp)
<b>Följande artiklar översätts nu:</b>
- SQL Server Performance Tuning for SQL Developers (Trash)
- Implement SQL in a OLTP environment (Budda)
- SQL Server 2000 Performance Tuning Tools (Lena)
- SQL Server Performance Tuning Basics (Emma)
- How to Do SQL Server Performance Trend Analysis 1 (Karin)
- How to Do SQL Server Performance Trend Analysis 2 (Zero X)
- How to Do SQL Server Performance Trend Analysis 3 (Zepheryn) - klar
- How to Do SQL Server Performance Trend Analysis 4 (Henkoz)
- En effektiv konkateneringskomponent (hjorten)
- Undvik flaskhalsar vid temporära tabeller (Cougarina)
- Index tuning wizard - få ut det bästa resultatet (zepheryn)
Ps. Säg till att ni vill hjälpa till, så bestämmer jag vilken artikel det blir (vi tar från den äldsta till den nyaste). Jag lägger upp artikeln och sedan kan du redigera den on-line tills du är klar.
Glada hälsningar
/Pelle Sv: Glädjande besked - pellesoft behöver duktiga översättare!!
Se det såhär. Du kommer garanterat att lära dig något när du översätter för du måste vekligen förstå artikeln. Du kommer även hjälpa många att förstå eftersom artiklarnas syfte är att lära ut.
Så hör av er om ni är intresserade - jag plockar in artiklarna i fallande ordning. Ni kan redigera online, hjälps vi åt så kommer det gå mycket fortare. Räkna med att det tar 3-4 timmar att göra en översättning.
Hälsningar
/PelleEn liten morot..
För att sätta en tid för att översätta skulle jag tippa på att en vecka är lagom tid för varje artikel. Om man sitter koncentrerat en timma, så klarar man nog säkert 30% på var och en av artiklarna.
Hälsningar
/PelleSv: En liten morot..
Säg bara till!! :-)
//Susanne