Det är förhoppningsvis många som har lite funderingar på att skriva artiklar och publicera på pellesoft. Det behöver inte vara något dagsfärskt, men ett krav jag har är att det är välskrivet och genomtänkt. Jag är halvvägs... ge mig en vecka till så kommer det en om databas- Varför inte sparka igång det här med Värdefull Medlem(VM)? jag skriver gärna fler artiklar. men jag vill skriva dom i html. Hej Vad glad jag blir av er positiva respons! ok. då kommer jag börja med att skriva en rad artiklar om SQL. Sedan om objektorientering i VB6. Verkar inte vara så många som utnyttjar klasser i vb..Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
Ps. Bör inflika att ni som är riktigt duktiga och inte vill skriva hela artiklar med detaljerade lösningar, ni kanske kan skriva i alla fall och berätta lite om era erfarenheter inom olika områden utan att med färdig kod presentera era lösningar.
270 personer av ca 8300 medlemmar har bidragit med något - varför är inte du en av dom? Om fler av er hjälps åt så kommer det att öka lavinartat, det behövs inte att många % av er aktiverar er lite för att det skall bli riktig aktivitet i huset !!
Så, upp till bevis och visa att ni verkligen har energi. Är du arbetslös så är detta ett gyllene tillfälle att "plugga" nytta med nöje. Det är mycket tack vare en handfull medlemmar som pellesoft snurrar med sådan kraft - avlasta dom, skulle inte du vilja det själv?..
Hälsningar
/PelleSv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
normalisering... =)
/Emma
Ps. Något mer som skulle översättas?Sv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
Det kanske kan vara en morot för folk, gör man mycket och ställer upp i forumet,chatten etc och jobbar för Pellesoft så får man t ex en bok om det ryms i budgeten, eller om Polartrade vill, en plånbok eller en filofax
+ att det syns på visitkortet/comunityn att man är VM.
Det skulle vara kul om det inte bara är stammisarna på chatten utan att även andra vågar komma in och vågar stanna, vi bits inte......
Anna-Karin.Sv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
Varför inte använda stilmallar för att visa artiklar istället?
det är rätt värdo att sitta och försöka få dom att se bra ut här.Sv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
Har samma synpunkt, det är väldigt svårt att
få artikelns design att bli som man vill.
Artikel är inte bara ord,avstavning radbyte mm skall funka.
Skulle helst vilja skriva i tex Word , sen när jag kollar så
skall den se ut så med bifogade bilder och allt.
tycker
SvenSv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
Jag tror ni missat den senaste tekniken (eller inte varit tydlig nog). Det går aldeles utmärkt att använda Word som underlag. När texten läggs in i databasmotorn så används ett stylesheet för att göra om den till standard.
Det jag dock ber er är att använda <b><rubrik></b> osv. Om ni gör det fetstilt i word så ser ni i alla fall precis hur det skall se ut. Om ni inte orkar så fixar jag givetvis det åt er.
Ps. Ber er skriva en rubrik, en inledning och därefter själva artikeln. När ni mailar er artikel uppge även ert medlemsid för att underlätta.
Hälsningar
/PelleSv: Söker artiklar samt uppmuntran om att bli aktivare..
(Pelle kommenterar: det är mycket vi skulle behöva lära varandra. Att någon tar initiativet och skriver lite kommer hjälpa många framåt i sin utveckling).