Hejsan, Håller med Cougarina, nu kan man inte öppna Artiklar eller T&T t.ex. när man läser/svara i forumet utan att öppna ett nytt fönster först (vilket är lite bökigt). Håller med - undrar hur andra företag har fixat denna navigering. Troligen är pellesoft lite annorlunda än exempelvis microsofts hemsida, där väljer man inte fler fönster. En kort fundering från en som försöker lära sig mer om webbprogrammerandets magiska värld. ;-) <code></code>stylesheet visar olika IE6/NS7
Jag håller på att försöka få fram den nya menyn igen men har fastnat på lite grafiska problem. Om någon är bra på stylesheets och alternativa lösningar för att få fram samma resultat så undrar jag om någon kan titta på det här:
http://213.114.156.121/menu2/test1.asp
I Explorer visas en hand när man står i cellen - men inte i Netscape. Är det någon som kan se vad jag gör för fel.
Vill samtidigt be om den optimala koden för att utföra (mouseover) för att tjäna några kb's laddtid.
Hälsningar
/PelleSv: stylesheet visar olika IE6/NS7
Den nya menyn ställer till ett litet problem, man kan inte högerklicka och välja öppna i nytt fönster. Jag vill gärna kunna göra det så att man kan vara på två ställen samtidigt, vilket behövs ibland.
/Anna-KarinSv: stylesheet visar olika IE6/NS7
/JohanSv: stylesheet visar olika IE6/NS7
En variant för er just nu är CTRL+N för att få ett nytt fönster och sedan navigera er dit ni skall i detta fönster.
Hälsningar
/PelleSv: stylesheet visar olika IE6/NS7
Har sett på flera ställen:
<code>
<tr onclick="javascript:DoSomething()">
<td>..</td>
</tr>
</code>
Bara undrar, VARFÖR skriver ni 'javascript:' i event-hanterarna?! Visst, om man skall köra JavaScript-kod istället för att länka till en fil:
<code>
test
</code>
Så behövs det, men har jag missat nå't?! Inte behövs det väl i event-hanterarna?!
<br>
<b>// Qez</b> - alltid nyfikenSv: stylesheet visar olika IE6/NS7
<p>
Såg att du hade mycket liknande kod inne i dina taggar... förslagsvis skulle du istället samla all kod du vill köra under event-hanterarna i en separat funktion, funktionen borde klara av samtliga delar i menyn...
</p><p>
T ex skulle den kunna ta reda på aktivt element och aktuellt event via kod så du slipper skicka in någon indata till den, samt lagra det aktuella elementets bakgrundsfärg och border så att när MouseOut slår kunna återställa färgen oavsett vad den var innan...
</p><p>
Frågan är förstås om man kan göra detta även för Netscape, är tyvärr inte så kunnig på den browsern...
</p><p>
Vad gäller vilket popup-element som skall visas så brukar jag lagra sådan data i egen-påhittade parametrar i de aktuella taggarna, dessa kan man sedan läsa av med JavaScript-funktionen.
</p>
Hm, ett exempel vore kanske på sin plats här?!? :-)
<code>
<html>
<head>
<title>test</title>
<style type="text/css">
.celllight {
background-color: #ffffff;
}
.celldark {
background-color: #c0ffc0;
}
</style>