Hej Pelle Nja............ Jag tycker också det går ovanligt trögt när man ska titta på nån sida här på pellesoft... Å jag tycker det med - tror att menyn inte ligger cachad utan byggs upp för var gång en sida laddas om. Menyn är på test för man tjänar 5 kb på varenda sida genom att använda denna kod men tror att Internet Explorer får jobba lite när menyn "sätts upp". Hej igen Till pelle Det är inte bara storleken som har betydelse. 5 kB är inte mycket, men 5 sekunder däremot är mycket. Det är irriterande att behöva sitta och vänta på att javaskriptet ska köra när sidan är färdigladdad innan man kan göra något. Hej igen Pellesoft.nu behöver en egen server för skript och SQL körning. Hej igen Med en skillnad - det finns inte plats snart i databasen. Att köpa några hundra mb kostar 10-tusentals kronor/år. Det är alltså mycket billigare att fixa en hel server med en egen SQL-databas än att bara öka på utrymmet för befintlig databas. Det är alltså där skon klämmer.Nu har Pelle trixat till nåt igen
Vad har nu hänt.Pelles site har blivet jätte seg.
Känner inte igen mig.När man byter inlägg tex
så tar det en evig tid innan man blir uppdaterad.
undrar
SvenSv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Hej.
Jag märker ingenting... Allt är precis som vanligt.
Kanske är det nätet du sitter på som är lite överbelastat?
//fredda Sv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Dom övriga Favoriterna funkar ua det är bar
har hos pelle jag märker det.
Tex klickar på ett inlägg, inlägget kommer upp
som vanligt , men sen tar det flera sekunder
innan man kan tex manövrera scrollbaren
Jag ser också i StatusBaren att det pågår något
innan jag får tillträde.
DSSv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Sv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Så Sven, det är inte fel på din dator - jag märker också av det trots att jag sitter på en 10-mbit hemma.
Hälsningar
/PelleSv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Förbaskat irreterande att sitta och vänta ca 3 - 4 sek
för tillträde till varje menyval.
Till FR gör så här Välj någon Forum rubrik
Inslaget kommer upp snabbt och bra, försök att scrolla ner
för att läsa det senaste svaret. Du får vänta flera sekunder
innan du kommer åt scrollbaren.
Tänker du fixa till detta fel Pelle ??.
undrar
Dessutom är en tråkig bieffekt att man inte längre kan klicka på länkarna och välja att de ska öppnas i ett nytt fönster eftersom det inte är länkar längre. Tidigare var det ju praktiskt när man var inne i chatten exempelvis och ville gå in i forumet ett tag. Nu får man istället trycka Ctrl+N, vänta på att sidan ska laddas och sedan vänta fem sekunder till innan man kan klicka på "Forum" och vänta på att sidan ska få laddas och därefter vänta fem sekunder till. Hmm...Sv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Såjaaaaaaaaa.
Nu funkar det som det skall 2002 09 14 kl 1700.
mvh
Sv: Nu har Pelle trixat till nåt igen
Tycker att Pelle kommit in i en överambitiös loop.
Dvs ändrar bara för ändrandets egen skull.
Låt det nuvarande sätta sig, jag tycker att det funkar
alldeles utmärkt som det är nu.
Tycker
Att jag testade en ny meny, var bara för att se om det var bättre eller inte - och som vi alla vet var det inte så bra.
/Pelle