Vet inte om det är rätt forum men... Dum fråga, men frågar i alla fall: är du säker på att din brännare stödjer CD-Text? Nej frågan är inte dum, men det gör den. Två detaljer, för att cd-text skall fungera på vissa brännare måste man bränna track@once och Nero stödjer inte allas brännare cd-text funktionalitet... Innebär det att jag borde byta brännar-program.Bränna med CD-Text
Jag har en Yamaha CRW3200E och kör med Nero 5-5-8-2.
Det mesta som jag bränner är min egen musik. Jag har kämpat på för att försöka att få CD-Text att fungera, men icke.
Jag gör så här, när jag har valt att göra en ljudskiva, så går jag till Arkiv, väljer kompileringsinfo och där skriver in vad jag vill visa, samt ser till att varje ljudfil har sin info. Jag bränner med DiscAtOnes. Men inte.
Jag har kryssat för rutan "CD-Text"
Vad mera kan jag göraSv: Bränna med CD-Text
I övrigt har jag inga förslag. Min gamla brännare stödjer inte sånt, så därför har jag aldrig lagt ner någon tid på att lära mig hur det fungerar tyvärr.
Lycka till i alla fall.
/EESv: Bränna med CD-Text
Det var en av anlednigarna till att jag valde denna brännare plus att den är designad för att bränna ljud.Sv: Bränna med CD-Text
Sv: Bränna med CD-Text
Har du någonting att föreslå som bränner CD-text?
REDIGERAT
Nu är det löst. Sen jag uppgraderade programmet, så fick jag en bättre hjälptext. Det visade sig att jag var tvungen att gå in i menyn Brännare och där spara spår. Väldigt omständigt tycker jag men...