Hej allesammans. Varför inte rensa bort lite gamla inlägg, de äldsta är ju 2 år gamla. Håller med Ziquane : Rensa bort allt som är äldre än tex ett år. Det tyckte jag var en bra ide... Hej Jag vill oxå köpa en kopia av hela forumet. Innan det tas bort något. Kan man ju hjälpa till lite. Frågan är bar vad en cd bör kosta? Jag köper helt klart en CD med hela forumet. Konstgjord andning fungerar tills man börjar andas igen, bättre det än ingen alls!Åtstramning i forumet
Nu måste vi hjälpas åt att sluta med oväsentliga inlägg. Databasen för forumet är 60% av hela pellesofts databas. Om vi inte skriver mer direkta svar så måste något göras. Forumet är 60% av databasen och det betyder att varje inlägg som skrivs kostar nästan 2 kr/st.
Pellesoft har inte råd med detta och det finns 2 lösningar, ge vanliga medlemmar max 30 frågor för att öka kvalite och minska kvantitet. Dock är bästa alternativet att fler blir bonusmedlemmar så vi har råd att flytta till en dedicerad server för då upphör problemet med lagringsplats.
Hälsningar
/PelleSv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Sv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Mångra frågor går om och om igen. Det som plockas bort kan väl backup:as och säljas på cd-rom till den som är intresserad.Sv: <b>Åtstramning i forumet</b>
En cd med frågor och svar ur forumet, jag skulle iaf köpa en...Sv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Du skulle kanske göra en raid bland forumena och rensa bort trådar som kanske har tappat i aktualitet, eller där det förekommer påhopp eller nonsensinlägg, vilket tyvärr förekommer bland en del trådar.
Jag kan gå igenom "mitt" forum och se om det går att rensa där, kanske slå ihop några trådar om det går.
/Anna-KarinSv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Sv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Men, det är ju bara "konstgjord andning"
Fler MÅSTE bli bonusmedlemar !
/MartinSv: <b>Åtstramning i forumet</b>
Kan inte Pelle kommendera alla moderatorer att gå igenom sina forum (och är det för mycket arbete så be moderatorn ta hjälp av x antal personer) och ta reda på alla inlägg som kan finnas med på en sån här CD? (alternativt de inlägg som _inte_ ska vara med på CD:n...)
Sen kanske man i en snar framtid, utan att lägga så mycket jobb på Pelle, kan få massa exklusivt material på CD?