Är under uppbyggnad och jag föreslår att ni börjar prata lite om det här till vänner och kollegor så det sprider sig. Sånt här brukar ta tid så börja redan nu - alla har något att tjäna på detta och jag har fått flera väldigt positiva impulser både från trygghetsrådet och vascaya.www.programfabriken.nu - sprid till era kollegor!!
För er som har f-skatt är det bara att börja. Ett uppdrag är faktiskt genomfört och avslutat, så nu gäller det att få in fler uppdragsgivare. Om vi hjälps åt kommer det att gå fort. Är vi tysta och passiva händer ingenting, så det är faktiskt väldigt viktigt att även DU gör en insats.
För er som inte har f-skatt håller jag på att diskutera ett samarbete med ett mindre företag som hjälper vanliga personer att främst starta eget. Vascaya uttalas "vart ska jag?" - och dom har specialicerat sig på att bl.a. hjälpa även personer som har a-kassa att kunna utföra uppdrag. Så mycket är på gång och jag har positiva förhoppningar om att ALLA kommer att kunna bjuda på uppdrag - för det är faktiskt er det handlar om.
Rasslar det in pengar där så kommer jag även att använda dessa till externa reklamkostnader och då kommer förhoppningsvis detta bli ett väldigt populärt ställe både för oss utvecklare och konsultföretag som har folk på bänken - även de tjänar på att göra uppdrag för 300kr istället för att inte göra något alls.
Tjänsten är i denna fas:
1. Uppdragen skickas in manuellt från mail eller via telefonsamtal.
2. Dessa läggs upp på hemsidan så alla kan se.
3. Någon bjuder på uppdraget och mailar företaget
4. Företaget tar kontakt med den som är intressantast och har bäst lösningsförslag och givetvis ett bra pris.
5. Arbetet påbörjas
6. Utvecklaren fakturerar företaget på överskommet belopp. Företaget får betala 10% till programfabriken som annonskostnad.
7. Ett utlåtande skall göras av företag samt utvecklaren - eventuellt ett skriftligt betyg skall lämnas ut till de som vill ha detta.
Har ni frågor eller synpunkter - kontakta gärna mig.
Hälsningar
/Pelle