Bra tjänst för svenska utvecklare Nu lär det inte bli brist på utvecklare med andra ord ;o) Japp, och vi måste hjälpas åt här! Jag har informerat flera företag däribland hack. Ju fler som skriver och pratar om det - desto större chans är det att vi kan få in några uppdrag.Programfabriken omskrivs i Hack
Nu har Pellesoft lanserat sin sajt Programfabriken. Tanken med tjänsten är att förmedla kontakter mellan företag som letar efter specifika lösningar och programmerare som kan ta hand om jobbet. Då de flesta registrerade utvecklare är studenter eller hobbyprogrammerare hamnar man på en helt annan prisnivå än när man går till en stor konsultfirma, men absolut inte nödvändigtvis på en annan kvalitétsnivå.
Se: http://www.derigomedia.se/htmlmail/hack/hack20021023.html
Hälsningar
/PelleSv: Programfabriken omskrivs i Hack
Gäller bara att hitta de som vill ha något utfört....
/Per-ErikSv: Programfabriken omskrivs i Hack
Jag tror jag har rätt stor erfarenhet av det här med webb nu och att det tar 6 månader innan det rullar igång är inget ovanligt. Men genom att ni också hjälper till att sprida budskapet kommer ge oss alla något.
"Om någon exempelvis ber dig om hjälp, varför inte säga till dom - lägg ut det på programfabriken. "
Jag var så sent som igår i kontakt med en som behöver en kompis som behöver en php-programmerare på halvtid. Då föreslog jag att han skulle lägga ut jobbet där.
Eftersom det var saker som skulle göras under längre tid så föreslog vi att uppdraget kunde "delas isär" så att det kan göras av flera. Alla möjligheter finns, det är bara att vara kreativ.
För er som är arbetslösa och inte gör något på dagarna - varför inte ringa runt i er lokala stad och berätta lite om det. Om ni vill dela ut reklam till firmor kan vi ta fram sådan information - "tänk kreativt, skapa arbetstillfällen åt varandra!"
Det går också att kontakta sina lokala företags hemsidor för att se om det inte finns något företag som kan hjälpa till med databuren reklam.
Som ni märker går det att göra hur mycket som helst. Att rulla tummarna hjälper inte dig framåt - var kreativ, satsa lite och du kommer bli förvånad över resultatet!
Hälsningar
/Pelle