Hej, som vanligt kliar det i huvudet och jag fick härom dagen ett mail med förfrågan om ingen opensource sida fanns tillgänglig. Vi har tidigare pratat om det och jag funderar om man inte i alla fall kan göra en sådan tjänst utan att det blir allt för invecklat med funktioner och finesser. Jag som trode du slulle släppa källkoden till Pellesoft och göra den till opensource. ;o) vad är openSource och vad går det ut på? > <b>vad är openSource och vad går det ut på?</b> Jag är ute efter konceptet att någon har skrivit sitt program, en bra idé men inte riktigt i mål av en eller annan orsak. Då kan man lägga ut det, fler hjälps åt och försöker färdigställa systemet. > <b>Jag är ute efter konceptet att någon har skrivit sitt program, en bra idé men inte riktigt i mål av en eller annan orsak. Då kan man lägga ut det, fler hjälps åt och försöker färdigställa systemet.</b> Hej! Pelle! Fantastisk idéOpenSource - på pellesoft
utkast: http://www.pellesoft.nu/login/opensource/default.asp
Kommentera och fundera gärna på detta, är det något som MÅSTE finnas med för att fungera. Vad är överflödigt osv.
Med kreativa hälsningar
/PelleSv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
Sv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
lite stavfel förresten
>> Senast ändat:Sv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
En bra och viktig fråga.
Pelle, är du ute efter hela OpenSource-konceptet, eller är det bara öppen källkod du vill åt?Sv: OpenSource - på pellesoft
Jag har inte så stor erfarenhet av detta utan hoppas istället att ni skall berätta vad detta skulle kunna innebära för pellesoft. Återigen, det är er efterfrågan som avgör vad som byggs eller inte.
Hälsningar
/PelleSv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
Vilket jag tycker låter som en mycket bra ide!
Min ubdran är snarare om OpenSource är rätt för detta.
Någon som har bra koll för vad som gäller för OpenSource, rättigheter och skyldigheter, och som vill klargöra lite?Sv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
Tycker det låter som en toppen ide.
Vill ni veta lite mer så titta på http://www.opensource.org/Sv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
En suverän idé! Det är ungefär vad jag önskade (som jag skrev på önskelistan här på PelleSoft). Perfekt! *glad*
Ciao!
TomSv: <b>OpenSource - på pellesoft</b>
Det är så Linux-gänget skapat storverk.
mvh Roland