Först och främst vill jag tacka alla medlemmar, inte mindre än 9000 medlemmar har idag registrerat sig och trenden fortsätter. Kan även meddela att 230 av dessa är bonusmedlemmar och hoppas att fler vill bli det. En liten sak jag vill be dig om när det gäller att när det är dags att radera ut ett antal inlägg i forumet. Kan man få en kopia som man kan ha för det kan finnas bra info som du tar bort? >I denna tabell finns ingen timestamp vilket medför att jag inte kan rensa poster som Håller med Johan, det borde räcka med att visa ev "L" på forumets första sida Tänkte på det med nyheter. Jag funderade på att alla som är bonusmedlemmar kan lägga till information. Att sitta och bevaka vad som kommer in gör att det blir fördröjning och då är nyheterna inaktuella innan jag eller någon annan tittar till dom. Jag har erbjudit mig innan och erbjuder mig igen, jag kan kolla nyheter!2002-11 Information till medlemmar
<b>Forum, markering av läst</b>
Jag måste snart rensa ut den tabellen och därmed även förstöra era "L" markeringar i forumet. Anledningen är att på 1 vecka så har drygt 16.000 poster skapats och eftersom det fortfarande är platsbrist så måste detta ske. Jag säger till när rensningen sker.
I denna tabell finns ingen timestamp vilket medför att jag inte kan rensa poster som är äldre än xxx utan att behöva göra en join. Av prestandaskäl så det får vänta lite så ni får acceptera situationen.
<b>OpenSource</b>
Sidan för opensource börjar ta form. Ni får gärna testa och se, uppladdning av fil fungerar (fast den skriver till ett och samma filnamn). Men kan vara bra att få avtestad. NS6, eller IE4x är ett krav då jag använder ny teknik för att presentera informationen vid uppladdningen.
http://www.pellesoft.nu/login/opensource/default.asp
<b>Forumets < code > tagg </b>
Jag har nu efter bästa förmåga försökt att fixa till de konstiga visningarna som presenterats i samband med era < code > taggar. För er som inte känner till det så används denna tagg för att göra inlägget i kod-format. Finner ni ytterligare fel så säg gärna till.
Det finns även en url-tagg som du kan använda för att automatiskt få en länk klickbar. Skriv (utan mellanslag) < url : www.ballou.se >
Samma sak gäller med artiklar, tips, filarea och länkar - info om detta ser ni när ni skriver ett inlägg längst upp, där visas hjälpen.
<b>När man svarar på ett inlägg</b>
Du kan om du inte vet det då du svarar på ett inlägg i menyn trycka "läs frågan igen" och få den presenterad enkelt för att slippa gå tillbaks en sida för att läsa om. Du finner även "statistik" där över antalet som läst det specifika inlägget.
<b>Missa inte felanmälan, önska artikel mm</b>
I menyns kontakta mig finner ni flera sidor som ni kan använda för att rapportera fel, önska artiklar och föreslå nya rutiner eller sektioner på pellesoft. Allt betas av löpande samt mailas till mig så eventuella akuta fel märker jag på en gång.
<b>Bonusmedlemmar - ni har gratis e-post</b>
Många har inte en aning om att man faktiskt kan få gratis e-post om man är bonusmedlem. Detta är (pop3/imap/web) som ballou sponsrar med. Har du ett hotmail konto så är ju detta ett bra alternativ. Du får då namnet kalle.kula@pellesoft.nu. Kontot gäller tills vidare, alltså så länge ballou har för avsikt att sponsra med denna tjänst.
<b>Söker nyhetsankare</b>
Det finns mycket som händer ute på nätet och nu när jag har så mycket att göra med pellesoft och programfabriken så hinner jag knappt titta runt på nätet. Vad sägs om att några blir "nyhetsletare" och presenterar egna insändare på sidan för att presentera lite nyheter löpande.
Det kan röra sig om ett uppdrag där man exempelvis under 1 månad åtar sig uppdraget och sedan lämnar över till någon annan, fundera gärna på detta om det kan vara intressant och hur det skulle gå till. Jag kan tänka mig att ersätta er för detta med exempelvis 1 års fri bonusmedlemskap, eller 1 valfri bok. Intresserad?
Hälsningar
/PelleSv: 2002-11 Information till medlemmar
- Pelle kommenterar: Det var inte raderingen av inlägg, det var radering av flaggorna att det står "L" på de poster ni läst.Sv: <b>2002-11 Information till medlemmar</b>
>är äldre än xxx utan att behöva göra en join. Av prestandaskäl så det får vänta lite
>så ni får acceptera situationen.
Kan du inte schemalägga rensningen så att den körs en gång varje natt? Det borde ju räcka att spara informationen från de trådar som är ändrade de senaste 3 dygnen eller något?
/JohanSv: <b>2002-11 Information till medlemmar</b>
/USv: <b>2002-11 Information till medlemmar</b>
Kan man inte kombinera så att någon har uppdraget månad för månad. Sedan kan vem som helst komma med nyheter som godkänns av den som har uppdraget. Då kan ju en person vara ansvarig en månad, medans vem som helst kan leta nyheter.
/JörgenSv: 2002-11 Information till medlemmar
Spontant tycker jag att 2-3 personer skulle räcka. Men detta är en test, fungerar det inte som det är nu, ja då är jag öppen för andra förslag.
Tror att 1 person, en vecka skulle kunna vara lämpligt. Sen låter man varje vecka vara värd 500 poäng eller liknande. Som sagt, inte igenomtänkt - kom gärna med förslag.
/PelleSv: <b>2002-11 Information till medlemmar</b>