Idag när jag surfar in ser jag följande nyhter på förstasidan: >Du kanske ska ta nästa vecka och ragga nyheter själv? Detta är ett prov och jag vill se om intresse finns. Vi får som sagt var testa oss fram och sedan göra ett utlåtande om vad som var bra och inte. Att det bör beröra datanyheter är ju rimligt, men det behöver inte vara dagsaktuellt. Till er som kommer vara nyhetsankare, det finns vissa IT-relaterade sidor (som jag själv läser varje morgon) ;) Hej Håller med, varför inte? Hej >> <b>> Varför linuxnyheter på en sajt som pellesoft? </b> Märligt att du hänger upp dej på att någon är anonym. Vore det inte bättre att du svarade på frågan istället? Hej Ja, skulle pellesoft bara omfatta asp- och vb-frågor bara för att det står på loggan. Det var en bra åsikt. Lite tankar om nyheter: En till åsikt:Dagens nyheter
» 15:00 Yxrånare slog till i Södertälje
» 14:55 Skattesänkning dröjer
» 14:50 Terrormisstänkta häktade i London
» 14:45 Jätteras för IT-utbildningar
» 13:55 Hivsmittad elev fick inte gå i gymnasiet
Vad är vitsen med detta??? En enda IT-relaterad nyhet! Att publicera IT-relaterade nyheter på ps är väl ganska motiverat (även om det nog är ganska svårt att slå utbudet på idg.se och andra nyhetssiter...), men att ha "vanliga" nyheter är väl inte så meningsfullt? För det blir nog svårt att slå utbudet på de renodlade nyhetssiterna. Bättre att lägga tiden det tar att "scanna" aftonbladet.se på något mer programmeringsinriktat enligt mig!
Var site har sin styrka, och det kommer nog dröja mycket länge innan pellesoft.nu bli mitt val när det gäller nyheter.
/Johan
PS. Det finns ett internet utanför ps (jag har själv sett det!) ;)Sv: Dagens nyheter
Okej, min tanke var att inte bara köra IT nyheter utan blanda lite av allt som fanns.
När jag gjorde min "raid" tidigare idag så fanns det inte många it nyheter.
Du kanske ska ta nästa vecka och ragga nyheter själv?
/Anna-KarinSv: Dagens nyheter
Nja, min uppfattning (om det inte framgick i föregående inlägg) är att "vardagsnyheter" hör hemma på aftonbladet.se/expressen.se/annan nyhetssite samt att det är svårt att få samma utbud av IT-nyhter som renodlade IT-nyhetssiter. För att uppnå detta måste man nog dammsuga en hel site vilket känns onödigt då man lika gärna kan besöka den direkt (och slippa ytterligare fördröjningar i tid, nyheter är en färskvara...).
Jag tror alltså inte att jag är rätt person att leta nyheter då jag tycker att hela idén känns överflödig.
Sedan kanske det kan vara bra för de inte fullt lika nätaktiva besökarna med it-nyheter, men jag känner inte det behovet.
/JohanSv: Dagens nyheter
Det kan ju kanske handla om någon programvara som släppts, nån bra artikel man sett eller någon site som var lite utöver det vanliga. Som sagt, upp till er att önska.
/PelleSv: Dagens nyheter
S = Svensk, E = Engelsk
E www.savagenews.com - Utvalda nyheter, ganska lätt att läsa (de sorterar ut det mest intressanta)
E www.warp2search.net - Nyheter som idag t.ex att Windows Longhorn läckt ut och att nVidia kommer med ett nytt grafikkort och att lanseringen för CS 1.6 är framskjuten till december.
S www.nordichardware.com - Svensk sida om... hårdvara
S www.64bits.se - De här grabbarna diskuterar ganska mycket, här finns nyheter om spel, chassi-moddar och allt möjligt :-)
S http://www.64bits.se/lankar/lankar.shtml - Här är 64bits länkar, mycket intressant, uppdelade i kategorier!
E - www.windowsxp.nu - Lite nyheter om Windows XP av väärsta fantasten!
E - www.windowsxpstuff.net - Ännu mer XP, uppdateras måttligt ofta...
Det var lite, nån annan som kanske kan fler? Annars kan ju ni som är nyhetsankare kika in på de här sidorna de dagar ni ska rapportera!
Mvh
MolleSv: Dagens nyheter
Jag ska kolla igenom länkarna, jag uppäckte att om man vill kolla Computer Swedens sidor så måste man prenumerera och det gör inte jag.
Eftersom jag inte fick blanda så vart det lite tunt.
Finns det något intresse av att läsa nyheter egentligen?
Det tar lite tid att leta runt och klistra in.
/Anna-KarinSv: Dagens nyheter
IT och DataNyheter platsar,Yxmorden kan man skippa.
LindowsOS 3.0 gör entré , och att Japan som nation arbetar mot
att skippa Windows och införa Linux är sådana nyheter som gör att
dagen fylls med vällust.
/SvenSv: Dagens nyheter
Det är ju en sida med programmering, det är väl i högsta grad linux?
Mvh
MolleSv: Dagens nyheter
Hur är det anonyme PB tycker du att du får mycket respons för dina underliga åsikter ?
> <b>Varför inte?</b>
Ett svar på den frågan är ju titeln; "pellesoft.nu, en site med asp & vb".
Men, jag tycker att Pellesoft har utvecklats till att idag omfatta långt mycket mer än bara ASP & VB och därför tycker jag också att Linux (liksom ex: Mac) nyheter gott kan visas här!Sv: Dagens nyheter
Sv: Dagens nyheter
Ok anonyma PB/bly = Plumbum som i sin tur får mig att associera till PlumpDum
en sista gång.Instämmer med de övriga här i Forumet som kommenterat ditt inlägg.
/Sven som ofta är plump men! inte dumSv: Dagens nyheter
Jag skulle ha intresse av ALLA IT-relaterade nyheter. Så de som är nyhetsankare: Krama ut all info ni kan komma åt! Det blir mycket, men det är bra.
Sen undrar jag om det är så bra att en person har nyheterna en vecka. Tänk om denna person är väääldigt intresserad i VB, men hatar linux. Då blir det ju bara VB-nyheter den veckan, om ni förstår vad jag menar.
Jag tycker inte nyheterna behöver vara såna att de blir inaktuella inom 2 minuter. Pelle hade ett inlägg att om alla fick lägga till nyheter, skulle de bli inaktuella innan någon kunde titta till dom. Det tror inte jag.
Mitt förslag är: Den person som är nyhetsankare för en vecka blir befordrad till nyhetschef. Han/Hon letar förstås själv nyheter, men granskar även nyheter som andra lagt till. Om det vill sig väl får vi massor av intressanta nyheter, som inte bara är intressanta för den veckans nyhetsletare.
Det är min åsikt vad gäller nyheter på pellesoft.
/JörgenSv: Dagens nyheter
Om man bestämmer sig för att ha med denna service.
En nyhet är väl nyhet för dig så länge du inte har läst den, att presentera nyheter gör att någon kanske kan tänka sig att byta Aftonbladet som startsida till förmån för Pellesoft.
Hur man sen kategoriserar nyheterna är väl en annan sak eftersom vi har olika intressen - men helt klart är att det händer saker runt oss som kan vara bra att känna till.
Personligen tycker jag att det är ett bra initiativ med nyheter och yfter på hatten för Pelle och alla andra som gör denna sajt platsar bland en av min "Top 5 Sajter"
Keep up - och låt åsikterna flöda!Sv: Dagens nyheter
Ett problem är att på förstasidan visas de senaste nyheterna, vilka har kommit de senaste 10 minuterna.
Låt oss säga att Microsoft - helt chockerande - kommer ut med ett nytt windows-system (Ehh, inte så trovärdigt men iallafall), och de senaste fem nyheterna handlar om saker som en liten bugg i VB eller ergonomi för Java-programmerare.
Det skulle vara bra om de viktigaste nyheterna klistras på första-sidan, med lite fetare och större stil.
/Jörgen