Hej igen, Jag måste se kanondåligt (eller dödstrött), men jag ser inte funktionen... Även jag måste vara blind... Ser inte något val för det nu, och har inte sett tidigare... Även jag ställer mig i de blindas skara, var är den och hur fungerar den? Pelle, hjälp mig, hittar fortfarande inte funktionen, men jag ser andra som har lyckats få in ett "J" i löst-kolumnen Jag har letat som en tok i en tråd jag har skapat utan att hitta något, vart ska denna funktion finnas? Hej. Hej Pelle. Misstänker nästan att Pelle inte tittar in här på Forumet, alltför ofta. Jodå jag är med i forumet, men det är alltid bäst att göra felanmälan i den uppsatta felhanteraren som finns via "kontakta mig" till vänster i menyn. Hej igen, nu är det fixat med lite trixande. Slarvfel av mig tyvärr.. Kom på en sak, när man svarar på ett inlägg ser man inte om det är löst eller ej. I formuläret där man skriver svaret borde det stå "löst" med riktigt stora bokstäver så om tråden är markerad som löst. Det är väldigt lätt att missa annars, speciellt på frågor utan svar där frågeställaren löst problemet själv t.ex. Frågor där frågeställaren själv löst sitt problem utan att svaras bör tas bort. Säg till om dessa förekommer så får jag rensa. Förra gången jag försökte ta bort mitt eget inlägg så gick det inte... Kontakta moderatorn tjafs... Pelle om det står "0" på frågan, dvs att ingen svarat och man sätter frågan som löst så borde det kunna ske automatisk, typ: >Frågor där frågeställaren själv löst sitt problem utan att svaras bör tas bort. Säg till om dessa förekommer så får jag rensa. Jag håller med där, har jag ställt en fråga o fått svar så ska jag inte få ta bort den frågan. Det beror väl på om man bör ta bort problem man löst själv. Tänk om det är ett problem som ingen har kunnat lösa, och sedan löser man det själv. Då kan det väl vara bra att ha kvar lösningen (såvida man skriver lösningen). Hej. Om ingen kommit fram till något svar och folk har skrivit felaktiga svar, hur gör man då? En länk i stil med: Om detta inlägg inte innehåller något vettigt, klicka här. HejNy funktion - markera om inlägget är löst
Som ni säkert sett tidigare så kan man när man tittar på sitt egna inlägg klicka ovan för att markera att inlägget är löst. Nu fungerar det..
Hälsningar
/PelleSv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Sv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
/JohanSv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
/Anna-Karin.Sv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Sv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Skrattar du gott i värmen åt oss nu Pelle, när vi letar efter en knapp som inte finns??
:-)
//freddaSv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Är tvungen att aktivera denna tråd igen.
Var finns denna funktion?
Undrar fortfarande.
Är det någon som tar på sig uppgiften att kanske i-maila honom,
eller nämna detta vid första bästa tillfälle inne på chatten?
Varför kollar alla på just mej? Varför ska alltid...*muttrar*
/ChristerGbgSv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Hälsningar
Hälsningar
1. Vem ska jag kontakta?
2. Varför finnsknappen?
OBS! var någon månad sen dock...Sv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
If 0 and "löst" then remove item:-)
Om du förstår vad jag menar. Då slipper du rensa själv.
/BennySv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Jag vet att jag har tjatat om detta förut...:) I dessa tillfällen bör användaren kunna ta bort inlägget själv. Alltså, så länge inget svar finns på ett inlägg ska användaren själv kunna ta bort det, men när det finns svar är det tveksamt om man ens ska få redigera det (möjligtvis om det står "meddelandet redigerat av xyz 2002-12-17 08:00").
Dessutom tycker jag fortfarande att det kan vara bra att se om det är löst i "svararutan" eftersom man ibland läser lösta inlägg och oftast har man redan glömt att det är löst när man kommer dit...
Har jag ställt en fråga o inte fått svar så är det stor risk att jag glömmer o ta bort den, så en autrensning är väl inte fel, säg att det gått en månad, har man inte fått svar då lär man väl inte få svar sen heller?
/BennySv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
/Niklas JanssonSv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Hmm.
Jag tycker det är synd att ta bort inlägg som innehåller en lösning.
Det spelar mindre roll VEM som löst det.
(Jag bortser från ev platsbrist på SQL-Servern)
Gör någonting av det istället. Presentera dessa trådar som en FAQ eller något.
Det vore perfekt att kunna söka i forumet efter trådar som innehåller en lösning.
Alltså trådar som har flaggan "löst"
Bara en idé...
EDIT:
En tanke kan vara en ny sektion i forumet. Likt "obesvarat" fast med bara "lösta" trådar.
Moderatorn vet jag inte vem det är heller...Sv: Ny funktion - markera om inlägget är löst
Tycker det där med Löst är "overkill" till max.
Pelle du kan väl åtminstone ändra färgen till något neutralare
som det ser ut nu är det en pina att kolla på Forumsidan.
Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst Löst
Djä... trams tycker
Sven