Hej, jag håller på att ändra communitysidan för er användare. Ta en titt och se om det är något ni tycker borde vara med - vissa saker går inte att ändra än, men är på gång. Kanske en liknande funktion som "Antal besök per dag", fast "Antal foruminlägg per dag"? Snyggt, och äntligen lite fler kategorier under kunskaper ;) Det här var ganska bra också! Eposten visas bara för dig själv samt mig, ingen annan ser mailen (den är dold för andra). Att använda antalet inlägg/dag är oväsentligt tror jag. >Att använda antalet inlägg/dag är oväsentligt tror jag Kunskaperna borde kunna beskrivas så att de bättre motsvarar medlemmens faktiska kompetens. Nytt visitkort för demonstration
http://www.pellesoft.nu/login/community/sid1.asp
Hälsningar
/PelleSv: Nytt visitkort för demonstration
/Niklas JanssonSv: Nytt visitkort för demonstration
Sv: Nytt visitkort för demonstration
Frågor skrivna i forumet 74
Frågor besvarat i forumet 449
Fast e-postadressen kanske du inte behöver skriva ut? Eller så, jag vill inte gärna få spam på den... Men det kanske inte får heller, vem vet.Sv: Nytt visitkort för demonstration
Hälsningar
/PelleSv: Nytt visitkort för demonstration
Då tycker jag nog att besök/dag är värre... det säger ju ingenting. Folk med bredband behöver inte ansluta mer än en gång per dag, men folk som till exempel går i skolan och har modem kanske besöker sidan ett tiotal gånger på en dag.
Inlägg däremot är väl nån sorts indikator på hur aktiv man är, såvida man inte öser ut meningslösa inlägg förstås...
/Niklas JanssonSv: Nytt visitkort för demonstration
Jag har hållit på med kalkylering i drygt 15 år och tror mig vara duktig på Excel och dess VBA-del men just nu går det inte att beskriva. Att jag kan lite om Nätverk, lite om olika VB-versioner osv är det enda som kan beskrivas korrekt men vem är intresserad av bara mina svaga sidor. Sammantaget blir därför kompetensprofilen ordentligt missvisande, i vart fall för mig. Jag vet inte hur man begreppsmässigt ska organisera dataområdets olika kunskapsområden, så att en mall för kompetensprofiler kan generera såväl precisa som lättöverskådliga och jämförbara individprofiler men detta vore en god målsättning och något att bita i antar jag.