Hej allesammans Pelle, ska det verkligen vara två av fyra nivåer med mer eller mindre missnöjd? Vad är meningen med att sätta en fråga till löst då? Men visst är det väl så att man kan få svar på sin fråga men ändå inte vara riktigt nöjd med svaret. Exempel skulle väl kunna vara hur jag snabbast adderar poster i en databas och får ett svar. Svaret är korrekt, men man vill gärna att det skall finnas fler synpunkter o.dyl ? Jovisst, men jag menar, ska man verkligen säga att en fråga är löst om man är "mycket missnöjd" med svaret?Utvärdera svar i forumet på prov
Jag kommer i ett led på "löst" funktionen att börja skissa på en rutin för att ni även skall ge feedback på svaret som du fått på en specifik fråga. Jag kommer börja testa att göra det genom att använda mig av iMail där du får gradera svaret med 1-4
- Mycket nöjd
- Något nöjd
- Något missnöjd
- Mycket missnöjd
Anledningen till att jag börjar med detta är att försöka förfina frågor och svar så att den som söker information sedan kommer att få mer tillförlitliga svar presenterade då man söker efter en specifik lösning. Det kommer även att kunna gå att få fram lite statistik på er som kämpar med att hjälpa andra.
Den andra viktiga punkten är att försöka ge credit till den som ställer upp och tar sig tid att besvara dina frågor. Jag anser att det är viktigt att berömma de som är duktiga och kämpa. Hur det kommer se ut och fungera kommer ni se löpande under veckan. Jag kommer att återkomma med mer information senare.
Hälsningar
/PelleSv: Utvärdera svar i forumet på prov
Sv: Utvärdera svar i forumet på prov
Det kan också tänkas vara så att frågeställaren inte riktigt fått den hjälp som man kanske kunde fått om man tog sig tid att svara på både frågan, ge alternativa lösningar och annat som är "mervärde" i den aktuella frågan.
Jag tar gärna emot alternativa förslag, synpunkter och kommentarer från er alla så vi hittar en balansgång som känns rätt.Sv: Utvärdera svar i forumet på prov
Sv: Utvärdera svar i forumet på prov
Kan man inte ha, dåligt, bra, väl godkänt och mycket godkänt?
Det bör väl finnas fler positiva omdömen än negativa.
Jag hoppas i alla fall att de flesta är nöjda med svaren som de får.
/Anna-Karin