Hejsan Hej Mixmax, Det är väll lite det som blir problem. När något nytt kommer ut som .NET Kort sagt, ja. Eftersom .Net är nytt nu kanske men om några år är .Net ett vedertaget programmeringsspråk och alla använder det. Lär du dig VB6 nu (och säg att det tar 1 år) så kommer du ligga såpass mycket efter i utvecklingen sedan. Så du skulle rekomendera att jag gick till .NET istället.. Ska bara skapa lite änklare databas/register program och inga avanserade program.. Det är ingen bugg - det är en feature :-) Pelle du kan ju "baka en kaka"Pelle som författare
Pelle..
Du har mycket tipps och trix kurser på denna sida.. Skulle det inte vara något för dig att skriva en bok om programering.. Det finns några men dom är oftast så avanserade och sen på engelska. Bra svenska och lättlästa vb böcker för nybörjare finns inte..
Bara en fundering...Sv: Pelle som författare
Tack för den elogen. Jag har fått förslaget tidigare och då hade jag kanske kunnat göra det men nu känns det lite ute att skriva något om VB6 när det är .Net som gäller.Sv: Pelle som författare
så glöms det gamla bort.. Som nybörjare så borde vb6 vara bra som grund och när man har bra grund så gå över till .NET eller tycker du .NET är bättre att lära sig om man har väldigt liten kunskap i programeringSv: Pelle som författare
Sv: Pelle som författare
Ps: Fel ställe men när man svarat på en fråga så flyttas man inte till det forum/tråd man var i utan flyttas tillbaka till alla forum. Lite jobbigt om man är i en forum/tråd och ska svara sen flyttas man till början och måste leta rätt på den forum/tråd man var iSv: Pelle som författare
Om du står på framsidan, går in i en tråd och svarar. Då kommer du tillbaks till samlingssidan. Om du från samlingssidan väljer ett specifikt forum, sen svarar på inlägg där- jag då hamnar du på det specifika samlingssidan för det forum du valt.
Detta är för att dom som ofta svarar i forumet tillbringar större delen av tiden just på samlinggsidan, så istället för att hamna i reskpektive forum efter sitt svar så återgår dom och kan svara på nästa inlägg.
Krångligt förklarat men så har vi gjort. Hela pellesoft är egentligen baserat på förslag från mig och därefter korrigeringar från er användare. Jag försöker vara så dynamisk och lyhörd som möjligt och när fler påpekar brister, då försöker jag ändra så det passar.Sv: Pelle som författare
för en sådan "feature" :D
så de som vill kommer
tillbaka till inlägget, medans
de som inte vill, inte gör det :D