Som ni alla sett och hört så kommer förhoppningsvis några av killarna in under fredagen dock senast måndag. Det blev lite förskjutning tack vare att dom inte kunde åka från Paris pg.a snön. Jag tänkte kort berätta lite vad som gäller för att undvika alla missförstånd. Ja välkomna ska ni vara.. även om jag själv inte kommer kunna fråga nåt på någon vecka - åker skidor... =) Håller med föregående talare i det att "..bara svaren kan vara dumma , inte frågorna.." så var inte blygsamma, fråga gärna.Pellesoft hälsar Microsoft Support hjärtligt välkomna
1. De inlägg de skriver kommer att ha en liten "disclaimer" som i korta drag innebär att om något går fel när dom svarat så är de inte ansvariga. Det är med anledning av att de är här i tjänsten och följer därför Microsofts avtal.
2. När ni har problem som ni sparat på kanske en lång tid - skriv då inte en rubrik i stil med "Microsoft -hjälp", utan se till som vanligt att skriva tydligare rubriker. Ju tydligare du skriver , desto större chans att du får hjälp. Anledningen är enkel: de som läser rubriken avgör redan där om de kan svara - om man skriver dåligt formulerad rubrik så är också chansen större att man inte får hjälp lika snabbt.
3. Jag håller på att skriva en rutin för att följa upp hur ni tycker att Microsoft Support bidragit till din lösning. Detta är för att få en bild över hurvida detta är något vi skall sträva efter att få mer hjälp senare. Microsoft har avsatt en stor kostnad under denna testperiod för att bistå pellesoft och därför vill jag veta om pengarna är rätt satsade.
4. De kommer ha ganska sparsam information på sina visitkort och anledningen till detta är att de inte skall bli nerösta med frågor. Det är precis på samma sätt som jag alltid hänvisar folk till forumet som mailar till mig. Det skulle vara ohållbart för mig att svara på 10.000 medlemmars frågor. Jag ber redan nu att inte skicka imail till dom med egna problem, håll det i forumet för de kommer ändå svara på det dom kan.
5. Till sist, detta är ett nytt media för dom. Att göra < url: länkar, referera till artiklar och tips här är dom ovana vid, desto mer vana vid MSKB och liknande. Så hjälp dom gärna på traven så dom kommer igång och var inte rädda för att kommentera om ni anser det vara fel. Tänk även på att dom är entusiaster precis som du och jag - alla kan göra fel.
Ja, det var det hele - varmt välkomna!
Hälsningar
/Pelle JohanssonSv: <b>Pellesoft hälsar Microsoft Support hjärtligt v&
Och Microsoft-snubbar: Var inte rädda att fråga om ni själva har gått och undrat på något... hihi...
/Niklas JanssonSv: <b>Pellesoft hälsar Microsoft Support hjärtligt v&
/Juha