Det gick på ca 2 timmar och det måste jag säga var tack vare att det var väl förberett. Bara att byta ipadress för pellesoft tog ungefär 1 timma innan den slog igenom och under den tiden hann det mesta göras. Några frågor: 1. inte än Jisses vad snabbt det går nu!!! T o m när det är 20-30 inlägg i en tråd i forumet så går det snabbt!!! Super!!! Hur bra käns inte de HÄR då ?? Super..Nu har servern bytts
Vad som gäller nu är att pellesoft tidigare fanns på en av Ballou's servrar tillsammans med ca 100 andra kunder. Nu är vi själva på en egen server och kan inte störas av vare sig andras programmeringsfel, eller den gemensamma sql-servern som lika många nyttjat. Servern är en 2.5Ghz maskin med 1gb internminne och 20gb disk.
Jag hoppas nu att ni kommer uppleva servern snabbare och att det kommer gå smidigt framöver. Ett stort tack till Ballou, Microsoft och inte minst alla Bonusmedlemmar som gjort detta möjligt. Är du inte bonusmedlem, tacka dom som är det för det är dessa pengar som använts för att göra detta möjligt.
Men det finns även nackdelar nu. I och med detta så är jag nu personligen ansvarig för servern och måste se till att den är uppe 24 timmar/dygn och det kommer inte vara tekniskt möjligt för mig att dagtid kolla av servern. Därför ber jag er att ha tålamod nu innan maskinen är inkörd ordentligt. Om det visar sig att servern går lite ostadigt så får jag köpa till denna övervakningstjänst, men jag hoppas att den skall gå stabilt. Det gäller att pilla så lite som möjligt för att hålla högsta stabilitet.
Med förhoppning om att ni skall stormtrivas på denna nya server.Sv: Nu har servern bytts
Klarar den ASP.NET?
Vad kostar övervakning?
Kan man som medlem gå in på någon minisida (hostad av Ballou) och starta om den ifall den hänger sig?
Skall tråden markeras som löst ifall servern inte hänger sig på x antal dagar?Sv: Nu har servern bytts
2. 440 kr/månad
3. skriv in i felanmälan om något händer - det genererar samtidigt ett mail till mig och att andra ser att det redan är anmält.Sv: Nu har servern bytts
Sv: Nu har servern bytts
Som föregående inlägg.. Ingen väntetid på att få upp inlägg om det så gäller 1 eller 20 inlägg..
*viftar med armarna o e jätteglad*
/Juha