Hej, nu har jag ändrat på några (inte alla ställen) så att de som valt att vara anonyma får grå visitkort. För er som inte visste att ni var anonyma och vill ändra. Gå till er communitysida och ställ om "vill vara anonym" så ändras det. Varför ska någon vara anonym på Pellesoft? Upplevelsen av närhet mellan deltagarna här ligger bland annat i att man inte maskerar sig. Tänk dig att gå till Speakers Corner i London maskerad och börja prata. Det skule ju vara löjeväckande. Jag undrar om inte anonymitetsmöjligheten på sikt kommer att leda till att folk droppar av, ställande sig och andra frågan: varför ska jag exponera mig när andra inte gör det? Anonymiteten urholkar gemenskapen. Det är väldigt få som är det och eftersom jag kräver av samtliga medlemmar för, efternamn och epost så måste dom även ha rätten att få vara anonyma. Det här har varit så sedan starten och det är för att skydda en persons integritet. E-posten visas aldrig för varandra. Man får fråga personen vi iMail om man kan få adressen i så fall. Jag har läst någonstanns på någon sida att anledningen till att inte visa mailen är för att inte ställa programmeringsfrågorna utanför forumen... Fast nu finns: iMail och chat samt icq...Grå visitkort = anonym medlem
Sv: Grå visitkort = anonym medlem
Men jag säger inte att man bör vara anonym - tvärt om. Är man intresserad av programmering och/eller seriös så är man inte anonym utan står för vem man är.Sv: Grå visitkort = anonym medlem
Kan du inte ändra så att man kan få välja om man vill visa sin e-post eller inte?
Det är nog ofta det som folk inte vill lämna ut.
Namnet går ju att fjeka ändå om man vill.
/Anna-Karin.Sv: Grå visitkort = anonym medlem
Kan du inte har som cougarina sa att man får välja då?