Hej, någe konstigt här asså, idag (morgonen) när jag logade in på pellesoft så hade jag besökt pellesoft runt 160 ggr, senare på eftermidagen logade jag in igen då hade jag plötsligt besökt sidan 839 ???? Det hände tidigare ett tag att folk fastnade i oändliga loopar vid inloggningsförfarandet (automatisk inloggning) och det verkar vara så att du har något som ställer till det i din skola. Kanske rör detta cookies som inte tillåts att skrivas eller något. Jag vet inte om det är något på datorn i skolan, ska kolla upp det imorgon, men jag vet att den tillåts att skriva cookies. Jag vet iallfall att en annan person från skolan logade in samtidigt som mig, när jag logade in så kom jag in på hans Startsida men när jag klicka på Community så visades min profil.... Jag har samma problem när jag sitter i skolan, bara det att jag alltid loggar ur, för det finns fler (iaf en till) som använder pellesoft. Kruxet är att jag aldrig ens kommer till sidan, det blir bara "Sidan kunde inte visas". Kan det vara så att 2 datorer på en skola kan logga in och pellesoft-servern. Samtidigt levereras en cookie från skolans nät (inte den egna datorn) ? Vad skulle det innebära då? Jag ser bara att när jag försöker gå in så ställer den sig och laddar om sidan tjugo gånger i snabb följd utan att den ens hinner börja ladda, och sen dör det. (Den visar "Sidan kunde inte visas"). Ska passa på att fråga vår dataansvarige idag! Någon proxyserver som är dum i cachen någonstanns i nätet? Den kanske krånglar med cachen...839 besök?
hur kommer det sig?
kanske för att loga in från skolan lr?
//KeLLeFeNiSv: 839 besök?
Det är väldigt svårt för mig att hitta detta fel i programkoden. Jag försökte att stävja denna massinloggning tidigare och det blev tyvärr motsatt effekt. Om du kommer på vad felet är på din dator så meddela mig detta så kanske jag kan försöka återskapa samma symptom dom du drabbats av.Sv: 839 besök?
Sv: 839 besök?