Har lite frågor angående den tävling som är nu. > Är det okej att inkludera flera spel i samma projekt, alltså en liten samling av småspel eller något i den stilen? Ja ni får göra vad ni vill bara det går under genren spel. Se bara nu till att leverera hela projekt och inte en massa dravel så man inte får igång det, då går de i papperskorgen. Zippa hela katalogen som ni har projektet i så skall det gå bra. ok.. låter bra... är juh fördel om det man skickar in fungerar =D Jag ska i alla fall försöka skriva något, fast det får jag se vad det blir utav. Jag har nämligen precis fått igång en vettig dator med ett vettigt operativsystem så att jag kan börja med .net... :)Lite frågor om pågående tävling
För det första, får man skicka in fler än ett bidrag till tävlingen.. jag utvecklar spel och är snart klar med det spelet jag utvecklar och det är ju lång till kvar innan tävlingen är slut så att hinna göra ett till spel hade juh inte varit omöjligt.
Är det okej att inkludera flera spel i samma projekt, alltså en liten samling av småspel eller något i den stilen?
Sen undrar jag också om man ska skicka in spelet med en installation och om man ska det ska man inkludera .NET Framework i den då... i så fall blir ju bidraget väldigt stort. Det kanske räcker med att bara skicka in koden och en kompilerad EXE fil. eller kanske göra en installation till spelet men utan .NET Framework?Sv: Lite frågor om pågående tävling
Tja, Cougarina gör ju också det så.Sv: Lite frågor om pågående tävling
Hmm, jag har ärligt faktiskt aldrig tänkt på om det är okej att göra en samling småspel. Fast jag har sagt det till Pelle och han har inte sagt något om att det inte skulle vara okej.
Vad jag vet så vill Pelle ha hela projektet så att han kan kompilera det och köra det själv.
/Anna-Karin.
Kom på ett till spel i natt, får se om det kommer med eller inte.Sv: Lite frågor om pågående tävling
Ju mer beroendeframkallande desto bättre :-)
Lycka till allesammansSv: Lite frågor om pågående tävling
får man skicka in flera bidrag då?
eller ska man skicka in flera spel i samma projekt i så fall?Sv: Lite frågor om pågående tävling
Jag har gjort en startsida och däifrån kan man välja vilket spel som man vill spela.
Men visst får du skicka in fler spel om du vill.
Det skulle vara kul om det kom in fler än 5 bidrag, fast gärna då från fler tävlande inte att de 2-3 som pratat om den skickar in flera.
Gärna att någon mer tjej visar framfötterna.
/Anna-KarinSv: Lite frågor om pågående tävling