Hej Jag har nu även implementerat toppmenyn i forumet och ett flertal andra sidor såsom tips, filarea och länkar m.fl. Att kunna spara bokmärken i forumet innebär faktiskt att du nu kan sätta bokmärke på en tråd som du är extra intresserad av och återkomma till senare. Hej, Ok nu skall det vara borta. Det är nämligen så att någon lustigkurre har skickat reklam via gästkontot och det tog jag bort. Tack och tack... Skönt att slippa se skräpmail - och tack för att du fixade meddelandet Kanon med bokmärkes funktionen! det vore nog bra om topp menyn hängde på överallt!! Den kommer att läggas på fler sidor sen. Jag tar dom pö om pö.. Där ser du, pelle! :) En sak, menyn ligger fortfarande längst upp när man har klickat fram utskriftsversion av artiklar.. http://www.pellesoft.nu/login/articles/article.asp?artid=590&menuoff=true När du skriver om till .NET så borde du ha gjort den som en control tycker jag, i alla fall delvis så att man kan lägga till special sak för vissa sidor, t.ex. att stänga av menyn eller att få en lista över alla forum/chat-rum eller liknande.Ny funktion: en toppmeny
Jag har börjat titta på hur du skall kunna hålla reda på de bra sakerna enklare. Därför ser du nu på framsidan, på chatten och på de nyare artiklarna en toppmeny. I denna finns bl.a.
Min profil - En genväg som tar dig direkt till ditt visitkort där du kan exempelvis se de senaste som besökt din sida. Du kan även uppdatera din personliga information, skicka upp en bild och ange vad du har för kunskaper.
Nya imail - Om du har fått något mail av en annan medlem så visas detta upp. För närvarande uppdateras inte detta med något intervall men kommer göra det senare.
Bokmärke - Om du är inne på någon artikel och tycker den är intressant och vill spara den så kan du lägga till sidan till dina samlade bokmärken. När du sedan vill gå till ett bokmärke så öppnar du denna ruta och klickar på den länk du vill gå till. Länkens namn skapar du själv genom att skriva vad länken avser. Du kan även ta bort alla länkar och börja från början. * Bokmärken fungerar endast för bonusmedlemmar.
Om tjänsten - Här är det tänkt att jag skulle skriva specifik information om vissa sidor ungefär som hjälp. Detta är inte något jag påbörjat men i alla fall tagit höjd för.
Kontakta oss - Med denna länk kommer du åt kontaktformuläret om du behöver skicka ett mail till mig. Du når även härifrån önskelistan på artiklar, felanmälan samt om du har något tips om förbättring eller ändring på pellesoft.
Logga ut - Om du inte längre vill vara inloggad på pellesoft så klickar du här. Observera att din cookies tas bort så om du hade automatisk inloggning så kommer du nästa gång du kommer in att få logga in med ditt lösenord.
--------
Om ni tycker detta är bra och användbart så kommer jag arbeta vidare på denna tjänst och i så fall försöka implementera detta på samtliga sektioner och samtidigt få möjlighet att minska några menyalternativ på vänster sida.
Feedback, tips, kommentarer och klagomål mottages tacksamt.Sv: Uppdaterad sektion - forumet
Jag har nu även på prov gjort att samtliga medlemmar kan testa denna funktion och se om det kan vara intressant att få tillgång till. Passa nu på att använda denna möjlighet.Sv: Uppdaterad sektion - forumet
Jag tycker funktionerna är jättebra! Smidigt att ha tillgång till dem där.
En undran bara - jag har ett nytt imail och har haft det i ett par dagar - men jag kan inte se något nytt imail i min inbox...
/EmmaSv: Uppdaterad sektion - forumet
Sv: Uppdaterad sektion - forumet
/Emma =)Sv: Uppdaterad sektion - forumet
Att man inte kommit på ett förslag med det tidigare =)Sv: <b>Ny funktion: en toppmeny</b>
den är tex inte med i min profil!Sv: <b>Ny funktion: en toppmeny</b>
/PelleSv: <b>Ny funktion: en toppmeny</b>
Ett typiskt slavjobb att låta andra fixa! :)Sv: <b>Ny funktion: en toppmeny</b>
Sv: <b>Ny funktion: en toppmeny</b>