Jag tycker pellesoft bör ta upp mer om den tidiga delen i utvecklingsprocessen, så som verksamhetsmodellering, kravhantering, och dylikt. Och att även se över hela processen på ett abstrakt plan, och prata om metoder, processer och sånt. Introduktionen till RUP i artikelarkivet (även om det är copy-paste från en bok) är en bra början. mer sånt tycker jag. Det ger sidan en större målgrupp om inte annat och där med fler besökare. Du menar att: Nja.. i princip det du säger.. men jag vill ha diskussioner om specifika aktiviteter.. så som kravhantering, design, projektledning mm. De ämnena kommer upp med jämna mellanrum på chatten och tyvärr bara avhandlas där... mm det där har jag också saknat Mattias. Hej, det finns uppsatt nu om ni missat det. Tre stycken finns faktiskt att tillgå. Jodå... forumen har jag sett... toppen.. en bra start :)Tips till Pellesoft.nu
Vad tycker ni?Sv: Tips till Pellesoft.nu
1: först ta reda på vad man ska lösa för problem med ett datasystem
2: sedan försöka finna lämplig lösning
3: därefter genomföra det genom att skapa ett datorsystem (program, databaser mm)
Alltså ett strukturerat arbetssätt som oftast upplevs som tråkigt men är effektivt.
Håller med om att debatt om detta saknas på Pellesoft
Oops hade visst kommit ett nytt ämne här redan. "Systemutveckling"Sv: Tips till Pellesoft.nu
Tror att det skulle behövas på sidan :)Sv: Tips till Pellesoft.nu
Sv: Tips till Pellesoft.nu
Jag har sökt efter en sån sida men inte hittat någon direkt, men sen har inte jag sökt efter det så mycket men detr vore bra om det kom till Pellesoft.Sv: Tips till Pellesoft.nu
Sv: Tips till Pellesoft.nu
Fast jag menar att jag vill se artiklar och andra sektioner på sidan som relaterar till det jag beskrev ovan! :)