Ska det vara så att man klistrar in någon sjort kod i en text fält och sen ska den automatiskt färglägga visa saker i koden som <!-- m.m. Finns det referenser tillgängliga för olika språk? Så man enkelt kan välja hur man ska färga osv..? För det är ju orimligt att begära att man själv ska sitta och testa vilka färger kod ska färgas i.. äsch... jag ger upp har för lite kunskaper om .Net och sen var det svårt att göra den. Jag kom en bitt men nee orkar inte mer för jobbigt. Du behöver ju inte göra den i .NET, valfritt språk är det sagt.. ASP här.. Men jag undrar fortfarande var man kan hitta referenser i ett sjysst format..? :) Jag tycker det är okej att inte SAMTLIGA ord som skall färgläggas är med i ett helt programspråk. Det är nog något som vi tillsammans kan hjälpas åt med att fylla senare. En kul idé, kan vi inte göra wiki av det, dvs. man kan ta och ändra och lägga till nya färgningar etc.? Pelle, så det är till att börja med mest principen det gäller? Kalas! nää men det är det enda som jag kan någorlunda bra nu, har glömt bort det mesta i VB5 och jag skulle kunna göra i ASP hehe, humm lite jobbigt att göra den där tror jag. Så jag tänkte eftersom jag har VB.Net och kan det ganska bra så tänkte jag att jag skulle göra i det men det visa sig att det var svårt att göra en colorcode program. En ny fråga: Kan man ta och lägga till en form av cache på färgsyntaxen så att man inte behöver läsa in från disken samt parsa det jämt? Vad jag menar är att man har ett ActiveX EXE program som ligger igång hela tiden och läser in vid behov...Angånde colorcode tävlingen
En till fråga kan programet vara i VB.Net och man klistrar koden i en text fält på programet eller måste det vara så att man klistrar in det i en hemsida eller?Sv: Angånde colorcode tävlingen
Sv: Angånde colorcode tävlingen