Måste bara "skvallra" :-) Tja, det var väl bara en tidsfråga med tanke på denna nyhet: Läste artikeln och blev nyfiken, kanske är det falska filer. Så jag testade, men visst är det äkta mp3-filer. Jag undrar när skivbolagen ska vakna och inse att det inte är så smart att kriga mot sina kunder. Inte direkt från skivbolaget, utan det var SVT som kontaktade dem. Jag var med i Musikbyrån i höstas. Det svar jag fick då var att de skulle skicka tillbaka hundralappen till mig när de skapat ett kopieringsskydd som fungerar så jag kan lyssna på skivan. Hej.Hackers!
Madonnas hemsida är hackad! www.madonna.com
I alla fall "as we speek", jag antar att dom åtgärdar det snart. Hela den total-flashade hemsidan är borta och i stället finns en enkel textsida med länkar så att man kan ladda ner HELA hennes nya skiva som inte ens är släppt ännu. Rubriken är "This is what the fuck I think Im doing..."
Jösses vilket fiasko. Gissar att nån får sparken...
Edit: Sorry sorry, såg nu att denna typ av inlägg inte alls hör hemma här, jag läste slarvigt. Ber om ursäkt. Lyckas inte radera inlägget.Sv: Hackers!
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,294466,00.html
'Det är Madonnas skivbolag Warner Bros som valt att pumpa ut falska mp3-filer på internet, skriver E! Online.
Filerna ser för användaren ut precis som vanliga mp3-filer, men lyssnaren möts inte av Madonnas senaste alster från ”American Life” – som för övrigt släpps först på tisdag till veckan – utan av budskapet ”What the fuck do you think you’re doing?” '
Som man bäddar får man ligga...Sv: Hackers!
Grejen är ju bedrövlig, men jag kan ändå inte låta bli att le, det är så otroligt kaxigt! Warner lägger ut falska filer för att stoppa olaglig spridning. Man möts inte av riktiga låtar utan av budskapet "what the fuck do you think you're doing". Sen lägger nån hacker ut mp3-filerna på riktigt och svarar med "This is what the fuck I'M doing". Sv: Hackers!
När jag skulle köpa Kents nya skiva så var ju den försedd med ett kopieringsskydd så den inte skulle kunna spridas över internet. Dessvärre medförde kopieringsskyddet att jag inte kunde lyssna på skivan i min mp3-spelare. Därför var det ju ingen mening med att köpa skivan, så jag lät bli. Istället laddade jag hem hela albumet över internet, vilket inte var några som helst problem. Jag nöjde mig dock inte med det, utan skickade ett brev till skivbolaget där jag berättade vad jag hade gjort, och så la jag med en hundralapp i brevet som betalning...
Brevet jag skrev finns här: http://www.tydal.nu/se/cd/bmg.htmlSv: Hackers!
För några veckor sedan kontaktade TV3 dem, eller rättare sagt produktionsbolaget Strix. Jag fick följa med till skivbolagets kontor och pratade med Calle Ekdahl som "förvaltade" min hundralapp. Han verkar faktiskt förstå hur det fungerar, men kämpar i uppförsbacke eftersom resten av branschen inte riktigt verkar ha greppat omvärlden.Sv: Hackers!
Visst är det intressant.
Intressant också att www.madonna.com inte stängts ännu!!!
Nånting luktar galet, eller?? :-/
//fredda