Jag skulle, men min pappa drog in mina datatimmar till att vara från kl 19.30 till 24.00 på påsklovet... Gav upp idén att göra klart och började med färgkodningen istället... :( Jag förstår inte vad alla sysslar med... Jag tycker det är jätte skojj med dessa tävlingar och är med i så många jag hinner. Man sitter bara och väntar på att tävlingarna ska dyka upp. Jag är fortfarande sur (även om förbudet är upphävt)... Har inte en chans att göra klart det... Nja, det blir nog ganska bra försenat tror jag i så fall eftersom att jag hade inte datorförbud hela tiden, "bara" på dagen... Dvs. då skall jag ta upp projektet samma dag som det skall vara inlämnat och sedan gå över 4 - 5 dagar... Tveksamt... Är det nån som kan säga vad jag gör för fel? Av 11.000 medlemmar skickas ungefär 5-6 bidrag in. Är det för svårt, är det för otydligt, är det för kort tid eller är det för lite aktiva medlemmar? Tidsbrist i båda fallen (förutom senaste med färger då...) Tråkigt med så få bidrag.. Tror som de andra att det både är tidsbrist och "trötthet" som spelar in. Trodde det var fler som skulle försöka nu när alla fick en t-shirt men icke. Har du kollat hur många som laddat ner tävlingsbidragen från förra tävlingen? Jag tyckte det var jätteroligt att se vad de andra hade gjort! Det kanske blir fler bidrag i framtida tävlingar då fler och fler lär sig .net. Jag också, nästa gångn skall väl datorn vara i funktion när den börjar! :) Jag tror Pellesoft.nu är för liten för tävlingar. Kollar man på dom som har tävlingar så är det extremt stora sajter .. med mycket mycket mer medlemmar som är aktiva också. <b>Är det någon som har förslag på vad man annars kan tävla om? Jag anordnar gärna tävlingar men tycker då också att det skall vara lite fler som är med och tävlar för annars är det ju ingen riktig tävling.</b> Tävlingar är kul men alla har vi ont om tid och då är tävlingar som skall utmynna i ett färdigt program svåra att delta eftersom mycket tid går åt till användargränssnittet. Det förslaget lät intressant, om man slapp interfacet skulle det nog gå bättre, det tar en sådan himla tid... Ta mitt lilla spelprojekt som inte han bli klart, interfacet var problemet... För mig är anledningen att det är fel språk. R-mus : Vad är M$ för företag ? Aldrig hört talas om det.. Har dom också gjort ett .net framework eller? Det är ju dumt.. Då MS har gjort ett .. Jag kan bara förklara för mig själv. <code>Är det nån som kan säga vad jag gör för fel? Av 11.000 medlemmar skickas ungefär 5-6 bidrag in. Är det för svårt, är det för otydligt, är det för kort tid eller är det för lite aktiva medlemmar?Sv: Hur många har skickat in spel?
Jag skickade in mitt bidrag idag.
Blev 6 st småspel samlade under ett tak.
Håller tummarna för oss få?! tappra deltagare.
Må bäste programmerare vinna.
/Anna-KarinSv: Hur många har skickat in spel?
Sv: Hur många har skickat in spel?
Lite tråkigt om det bara är 4 som deltar, förstår Pelle när han säger att det nog är färdigtävlat snart....
Håller med om elak pappa, hade vairt kul om det hade kommit in ett bidrag till i alla fall.
/Anna-Karin.Sv: Hur många har skickat in spel?
Jag hoppas verkligen fler ställer upp i dessa tävlingar i fortsättningen. Jag förstår också pelle... det är ju inte kul att fixa tävling efter tävling och ge ut bra priser osv när det är så få som ställer upp.
Blir lite intressant att se hur många som ställde upp denna gång i alla fall. Var ju två stycken tävlingar.Sv: Hur många har skickat in spel?
Smöra lite för Pelle, du kanske kan få skicka in ett sent bidrag om det bara tar någon dag eller två att knacka klart det.
Är det någon som har förslag på vad man annars kan tävla om? Jag anordnar gärna tävlingar men tycker då också att det skall vara lite fler som är med och tävlar för annars är det ju ingen riktig tävling.
Så, ett rop till er alla - vad är det egentligen som triggar er att vilja deltaga i en tävling? Kom gärna med synpunkter och konkreta förslag.Sv: Hur många har skickat in spel?
Jag skulle tippa på tidsbrist och att om man kodar hela dagarna så är man kanske väldigt less på att koda på kvällen.
En annan har ju haft tid att pula eftersom man varit arbetslös, får se hur det blir sen när praktiken kommer igång, då kanske man sällar sig till de som är less på kodning efter jobbets slut.
I fall 1: Hade i princip knappt börjat med .NET + ingen vettig dator, allt hackade...
I fall 2: Fick igång datorn efter halva tiden, hade knappt installerat något... Masssor konfiguration att göra... Sen förlorade jag i princip all tid på sluitet pga. datorförbud... :( Så jag gav upp, nu satsar jag på färgsaken istället, mycket bättre marginaler den här gången (hade ju ett fungerande system redan vid starten den här gången =D)
Så jag siktar på lite färgsättning nu... :)Sv: Hur många har skickat in spel?
/Peter *hoppas på fler tävlingar i .net*Sv: Hur många har skickat in spel?
Mvh
MarcusSv: Hur många har skickat in spel?
Gärna en speltävlning till, har tyvärr inte haft tillräckligt med tid över för att hinna vara med denna omgången. Tror nog att om du fortsätter att anordna tävlingar så kommer det fler tävlande också, förhoppningsvis åtminstone.
/MichaelSv: Hur många har skickat in spel?
Skulle det inte gå att tävla med mindre uppgifter såsom snabbast eller effektivast algoritm? Här skulle man kunna hämta kul exempel från t ex den diskreta matematiken. Grundtanken är att man skall få tänka till riktigt rejält först och det behöver man inte göra vid datorn utan går precis riktigt lika bra på skogspromenaden.
Programmeringsolympiaden för gymnasieungdomar bygger på denna princip.
/NnSv: Hur många har skickat in spel?
.Net har jag ingen kunskap om och tänker inte skaffa mig heller.
Färggrejjen va en kul grejj nu hade jag ironiskt nog ont om tid =)
Vore ju skojj om vi som sitter med c/c++ i linux också får vara med, inte bara M$ nissar. (Iofs är det väl en M$ sida i princip men i alla fall)
"En cola till bara" // R-musSv: Hur många har skickat in spel?
Mvh
MarcusSv: Hur många har skickat in spel?
Jag gillar tävlingar och tyvärr så har jag bara varit med i 2-3 st.
Jag kan inte förklara bort det så lätt men det som jag lite har problem med är följande.
1)
Jag har inte en ide på ex för spel jag ska göra.
2)
Jag har inte programmerat VB ett bra tag nu utan mest ASP och andra "webspråk"
3)
Jag har tid men det är något som får mig att känna ush jag orkar inte (lathunden i mig).
4)
Kommer det något inom websystem som jag tycker är intressant då ska jag försöka vara med.Sv: Hur många har skickat in spel?
Är det någon som har förslag på vad man annars kan tävla om? Jag anordnar gärna tävlingar men tycker då också att det skall vara lite fler som är med och tävlar för annars är det ju ingen riktig tävling.
Så, ett rop till er alla - vad är det egentligen som triggar er att vilja deltaga i en tävling? Kom gärna med synpunkter och konkreta förslag.
</code>
säger bara en sak, .Net är bara nyfödd, tror inte att man ska anta att "alla" (eller många) sitter med det..
och ännu mindre tävla i nåt de inte ens kan..
det är nog det enda självklara förklaringen på frågan..