Hej! jag tycker inte att det är riktigt klokt att förbjuda folk att sitta vid datorn. Håller med dig... Att pyssla med datorn är en hobby som vilken annan. Hade du vart ute och spelat fotboll hela dagarna, hade du då fått fotbollsförbud? Jag har ingen chans, för det första så återkommer "När jag var ung så fanns det inga datorer" lite för ofta... För det andra så är det bara min pappa som håller på ganska mycket med datorer i jobbet på saab, både pc/windows, pc/unix, avr etc. Min mamma däremot har nu snart gått färdigt en två år lång systemeringskurs, men det har i prinip alltid varit jag som fått hjälpa henne... För det tredje klagar de på att jag är för osocial, men jag anser att det räcker med de tonårsträffar som finns samt att jag går i kyrkan litre då och då och såklart skolan... Chatta kan de inte tänka sig vara ett sätt att vara social på däremot fast jag har många utav min kompisar inlagda i antingen msn eller icq... :/ Men nu är skiten i alla fall över och jag har antagligen missat en tävling till... På grund av samma sak... :(Problem...
Kan jag komma in med mitt bidrag några dagar senare? Jag har fått ett nytt datorförbud i en vecka... :(Sv: Problem...
man ska väl få göra det man tycker är kul.
mina föräldrar gillade inte att jag alltid spelade tv-spel och satt vid datorn när jag bodde hemma, men hade jag inte gjort det så hade jag knappast fått det jobb jag har idag. det jobbet har jag fått enbart tack vare allting jag lärt mig på fritiden.
det är ju hemma i källaren som framtidens it-nissar växer.
/rickardSv: Problem...
Det enda konstruktia jag gör är u att programmera/koppla, men det får jag inte.... (ursäkta språket, dåligt tangentbord)Sv: Problem...
Man vill ju gärna att föräldrarna ska uppmuntra till sånt man tycker är kul och har intresse för. Datorförbud är bara dumt. Föräldrarna vill för det mesta bara ens eget bästa, så viss förståelse får man ha OM ens föräldrar förbjuder något som påverkar en negativt. Att programmera och chatta är i mina ögon något rätt harmlöst.
Stå på dig! Upp till kamp för DITT intresse!!! =)
Lev väl,
Tom S.Sv: Problem...