Jag blir inte inloggad automatiskt trots att jag har bockat i det på framsidan. De onda makterna måste förfölja mig när det gäller inloggningen... Jag kommer inte in alls nu med IE (surfar med Opera 7 nu). När jag anger mitt lösenord kommer jag till sidan http://www.pellesoft.se/default.asp?x=3 utan att bli inloggad och utan felmeddelande. Jag har raderat alla temporära internetfiler och cookies som har med pellesoft att göra (både nu och se). Har inget problem med någon annan sida som använder cookies. Ok, arbete pågår och jag undersöker detta och får tyvärr återkomma tidigast i morgon för att se hur det kan lösas. sen tycker jag att det inte ska stå vad man skriver, utan som alla andra ställen där man skriver lösen... **** ;) Det kan bero på att du har en gammal genväg till Pellesoft. <b>Att du kommer in med x=3 beror på att du inte har någon cookie satt och inte autoinloggning. Gå till din profil och se till att det är markerat att du vill logga in automatiskt först.</b> Allt det där skall lösas. Problemet är att få systemet bra designat för de olika ingångarna. Jag arbetar på att göra det rätt. Se till att fixa lösenordfält, Pelle! Är det inte dags att fixa till det där med inloggning??? Hehe... Jag har haft en fungerande auto-inloggning hela tiden! :) Har åter fått en fungerande log-in för några dar sen....trodde Pelle hade löst problemet! Vad spelar det för roll om det syns i textrutan? Det skickas ju ändå som okrypterat formulärdata? > Vad spelar det för roll om det syns i textrutan? Det skickas ju ändå Till TT mfl. Det är inte bra som det är nu. Någon har kollat i min cookiemappProblem med inloggningen
Försöker jag att gå till forumet innan jag har loggat in så kommer jag tillbaka till framsidan igen, men då i inloggat läge.
Så det är nog nått fel nånstans...
ThomasSv: Problem med inloggningen
Använder:
Windows 2000 SP3 med alla uppdateringar från Windows Update (Svensk)
Internet Explorer 6 SP1 6.0.2800.1106 med alla uppdateringar från Windows Update
McAfee VirusScan v4.5.1
Alla säkerhetsinställningar i IE är återställda till standard och har även testat att lägga till pellesoft bland tillförlitliga platser.
/JohanSv: Problem med inloggningen
Att du kommer in med x=3 beror på att du inte har någon cookie satt och inte autoinloggning. Gå till din profil och se till att det är markerat att du vill logga in automatiskt först.Sv: Problem med inloggningen
Sv: Problem med inloggningen
Logga in och lägg upp en ny genväg, släck IE eller vad du nu använder och prova gå in igen.Sv: Problem med inloggningen
Om jag inte vill ha automatisk inloggning då? Jag kan ju logga in utan problem med Opera så jag tycker inte det borde spela någon roll (jag har testat att slå på autoinloggning nu med samma resultat).
/JohanSv: Problem med inloggningen
Hälsningar
/PelleSv: Problem med inloggningen
Inte så kul att sitta här i Stockholm (ja, jag är faktiskt här :)) och skriva så hela världen ser...Sv: Problem med inloggningen
Det är kanonjobbigt att hålla på och logga in sig varje gång man skall hit.Sv: Problem med inloggningen
/DanneSv: Problem med inloggningen
> som okrypterat formulärdata?
Och det sparas i klartext i en cookie och det är bara fem tecken långt.
Summa sumarum, det är inget lösenord. Det är ett alias.Sv: Problem med inloggningen
och skrivit en massa dumma inlägg i Skrivklåda under min signatur. :-) !