Hej allesammans <b>>I kväll har en ny tjänst lanserats...</b> Och ni som inte är bonusmedlemmar: det kostar ~2 kronor i veckan. Snajsigt! Hej Ulf, ditt userid (sessionen) sparas tillsammans med beloppet. Det id du får fram att ange vid samtalet ändras beroende på beloppet. Jag skall förklara detta mer ingående sedan när tjänsten har använts lite så andra faktiskt kan dra nytta av samma betalrutiner - oerhört smidigt, lite programkod och säkert. OK Hej Ulf, har inte någon sådan rutin klar ännu. Får se till om jag kan få igång en sådan tjänst inom de närmaste dygnen. Ok Tja, hur lång tid tar det innan man blir bonusmedlem? Pezaz: Perfa! :) Rörande påminnelse - på framsidan i det övre högra blocket rörande bonusmedlemskap så har jag skrivit ut när ert sponsoravtal upphör. Det verkar dock vara dåligt drag, 5 personer har valt att sponsra - hoppas det blir fler i framtiden. Tjena Jompa. Pelle; Pezas: Ja det verkar konstigt, dra en skärmdump till pelle@pellesoft.nu Hu så smidigt!En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
I kväll har en ny tjänst lanserats för att testas. Det handlar om att betala via telefonen på ett enkelt och smidigt sätt. På framsidan finns information om hur du väldigt enkelt gör för att sponsra pellesoft genom att bli bonusmedlem.
Som introduktion kan du betala så lite som 50 kronor för att bli bonusmedlem under ett helt år. Du vet väl att du får 40% rabatt på ballous webbhotell som bonusmedlem. Du får även tillgång till ett eget mailkonto för pop3/imap och åtgång via webben som är mycket smidigt.
Jag hoppas att du gör som ca 350 andra medlemmar, sponsra pellesoft och se till att sajten kan frodas, utvecklas och bli den centrala punkt för oss programmerare och entusiaster. Ditt bidrag behöver inte vara stort, bättre att många ställer upp än några få personer.
För dig som redan är bonusmedlem kanske vill komplettera med en summa pengar så går det lika bra. Vill du betala mer än 200 kan du ringa flera gånger, valet är ditt.
Hur fungerar då tjänsten? Genom att du ringer ett telefonnummer, slår den kod som visas (byts beroende på belopp) så kommer ditt önskade belopp (max 200 kr) läggas på din nästa telefonräkning. Sitter du på jobbet eller bor hemma, fråga gärna först om du får ringa så ingen blir arg.
Tjänsten kommer från www.telluspay.se och jag ger mina rekommendationer till alla som arbetar med betaltjänster då denna fungerar ypperligt. Ni får gärna ringa om ni vill ha en referens.
Stort tack på förhand och trevlig helgSv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Hur är det med tidskollen, klockan halv fyra på morgonen brukar jag inte kalla det kväll ;)
Annars verkar det bra, även om jag själv inte för tillfället har ekonomi att fylla på mitt bonusmedlemskap...Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Ni får hjälp av proffesionella programmerare, nätverkstekniker, juridiskt kunniga personer, mm.
Det finns flera hundra program och exempel, artiklar och en förbannat massa andra grejer som ni aldrig trodde ni kunde få för fem år sen.
Nu får ni det gratis. Eller, om ni vill stärka siten ytterligare; för ynka två spänn i veckan.
Är ens det nåt att diskutera?Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Det skall jag prova snart, har för mig att mitt medlemskap snart går ur.
(Ni andra som inte är medlemmar, gör likadant!!)
Pelle:
Hur vet du vem som gjort beställningen?
Ser att det blir olika koder varje gång man öppnar popup-fönstret.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Jag provade. Undra om jag var först? Bra idé, Pelle.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Skall snart testa, mitt går ju ut om en vecka
Skulle det inte komma en påmionnelse via imail några veckor i förvög, eller var det bara en tänkt tjänst?Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Ingen fara för min skull bara, jag har pejl (just nu i alla fall...)
Men det har ju varit up för diskusison några gånger, så jag vara bara nyfiken =)
Glad Pingst everyhopaSv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Tills telefonräkningen är betald?
Vore ju synd för jag har precis betalat min... Och jag får min en gång i kvartalet :-/
Tjipp PeterSv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Ditt medlemskap aktiveras direkt och betalas när nu betalar din nästa telefonräkning, mao ligger du på en tf kredit hos ex telia som fakturerar ditt medlemskap på pellesoft vid nästa omgång.
Posten på telefonräkningen för ditt pellesoft medlemskap kommer att visas som TELLUSPAY.SE / VIATEL.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Precis vad jag hade hoppats.
PeterSv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Ni vet bonusmedlemskapet ger er olika rabatter men ni hjälper även till att hålla reklam borta på sajten och tror det kan vara värt en del det också. Sen är det ju givetvis så att jag försöker göra mitt yttersta för att finna bra, smidiga och trevliga saker från såväl program, erbjudanden som tjänster åt er.
Ert bidrag är viktigt, oavsett om det är en hundralapp eller mer. Har man lite pengar så kan man faktiskt göra saker såsom dra ihop lite träffar, minglas, bjuda in föreläsare och allt sånt där. Men allting kostar pengar som ni vet.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
>Ditt medlemskap aktiveras direkt och betalas när nu betalar din nästa telefonräkning,
>mao ligger du på en tf kredit hos ex telia som fakturerar ditt medlemskap på
>pellesoft vid nästa omgång.
Med direkt, menar du inom ett par dagar eller inom ett dygn?
Jag har använt teletjänsten (ca 12 timmar sedan), och hoppades på resultatet som du anger ovan. Fast jag kanske är lite väl otålig ;-)
Mest nyfiken
Tjipp Peter. :)Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Näör jag kollar så ser jag ingen info i högra rutan att mitt medlemsskap skall upphöra
Vill du att jag skickar en skärmdump? Maila mig så får du en visning av vad jag ser i rutan.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Direkt är direkt inom 10 sekunder från samtalets slut. Kontakta Pelle så får han söka efter den manuellt. Du kanske gjorde den mitt under en uppdatering eller något.Sv: En helt ny tjänst - bonusmedlem på ett enkelt sätt..
Så skönt att slippa skriva in massa räkningssiffor!
Funkar klockrent!
Det här är en service/tjänst som måmga många fler Pellesoftare borde nyttja, fraförallt för att stödja Pelle i hans slit med siten!