Hej allesammans. Jag kan garantera att nästan alla sitter på en eller fler datorböcker hemma. Om du kanske känner att du inte kan skriva en artikel med de kunskaper du har så kanske du istället kan tänka dig att hjälpa andra göra bra eller undvika dåliga bokval. Sätter igång direkt! Kruxet är att jag ska till Finland i en månad, så du får den om en månad.. Jag skriver om Sams "Lär dig Active Server Pages 3.0 på tre veckor" av Scott Mitchell och James Atkinson.200 poäng för bokrecensioner!
Jag tänkte använda en sektion i artiklarna för just detta ändamål där du kan recensera en bok med text (2-4 A4 sidor) som vi lägger upp som artiklar och därmed kan du redigera din publikation online (precis som artiklarna).
Varje recension ger 200 poäng och som du vet så efter 3000 poäng ges en bok ut som tack för ditt arbete. Då kan du recensera den och tjäna in ytterligare 200 poäng - fiffigt va!
Om du tänker att du vill börja på en gång, starta upp Word, skriv ner dess innehållsförteckning, berätta lite om boken vad den innehåller eller inte - betyg, lite sammanställning och liknande. Maila sedan worddokumentet till mig med ditt userid samt när du tror att du är klar så lägger jag upp den med ett förutbestämt datum då recensionen går ut.
Därefter säger jag till hur du kan redigera den online och du kan alltså när du vill gå in och ändra, komplettera eller förändra dokumentet - även när materialet är publicerat.
Hoppas på många bidrag !
Ps. Ni kan på "kontakta mig - önska artikel" kasta in att ni skall skriva om en viss bok så inte flera skriver om samma bok, för det är ju onödigt. När ni sedan är klara så markerar ni även i önskelistan att artikeln är publicerad så blir allting rätt.
HälsningarSv: <b>200 poäng för bokrecensioner!</b>