Jag kastade in ytterligare några nya kunskapsmätare på din communitysida som du kan välja. > <b>windows 9x/2003</b> Personligen tycker jag att det börjar bli lite väl mycket kunskaper att fylla i. Nicklas,Nya rubriceringar i kunskaper på er profil
unix/lunix
as400/vax/vms
vba/outlook
windows 9x/2003
Det är jättetrevligt om ni ville uppdatera era kunskaper på er profil så kanske man kunde göra lite statistik och presentera på detta vid tillfälle, samt att andra medlemmar eller företag kan söka upp er.Sv: Nya rubriceringar i kunskaper på er profil
Nej, vad är det for något?
Familjeträden för Microsofts två OS-familjer är som följer:
* DOS => Win3.11 => Win95 => Win98 => WinME
* WinNT4 Workstation => Win2000 Professional => WinXP Professional/Home
* WinNT4 Server => Win2000 Server => Win2003 Server
Win9x/2003 är alltså tokfel!Sv: Nya rubriceringar i kunskaper på er profil
Dels säger de inte mycket, dels saknas vissa ämnen, dels finns en hel del grejer som är alldeles för snäva för att det ska vara vettigt att fylla i.
Missförstå mig inte nu; det är en bra idé, och jag förstår att du vill ha med mycket, men det börjar gå åt fel håll.
Titta t.ex. på "Projektledning/chef". Dels kan man diskutera om det är en kunskap, dels är det nog oerhört svårt att själv bestämma hur bra man är på "cheferi" på en skala från 1-5. Och även om man inte tycker att ämnet är för stort och generellt utan att egentligen säga något; vad har det för nytta för någon annan?
"Jaaaså... Kalle här tycker att han är 4 bra i Projektledning/chef. Om vi skulle ta och anställa honom?" eller "Han borde nog få bestämma över mig!"
Själv skulle jag nog hellre se att det var uppdelat på nivåer. Ex: Man sätter ett värde på "nätverk", och sen finns underrubriker med olika sorters nätverk.
Sen saknar jag fortfarande matematik. =)
Borde med min uppdelning ovan vara uppdelad i statistik och lite andra ämnen (vad man ska kalla dem isf är jag osäker på - folk i allmänhet vet ju inte skillnad på algebra och aritmetik).
PS.
Jag anser fortfarande att statistik inte är matematik, men folk tolkar det så, så då skulle det vara en bättre kategori.Sv: Nya rubriceringar i kunskaper på er profil
"Jag anser fortfarande att statistik inte är matematik,"
Eh? Menar du att någon hävdar statistik = matematik????
/D