http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-023.asp Jo tack, 150 servrar och 5.500 klienter senare så känner jag igen den där patchen! Det är bara folk med windows som behöver ladda ner patch efter patch :D > <b>Det är bara folk med windows som behöver ladda ner patch efter patch </b> Det är en av många anledningar varför jag bytta bort windows,Ladda ner säkerhetspatch för IE
An identified security issue in Microsoft Windows could allow an attacker to compromise a Microsoft Windows-based system and then take a variety of actions. For example, an attacker could execute code on the system. By installing this update, you can help protect your computer. After you install this item, you may have to restart your computerSv: Ladda ner säkerhetspatch för IE
Sv: Ladda ner säkerhetspatch för IE
Sv: Ladda ner säkerhetspatch för IE
När jag först läste den raden tyckte jag att det var det roligaste jag läst på Pellesoft senaste veckan. Sedan insåg jag att det faktiskt är ganska sorgset. Linux är (precis som alla andra plattformar) ingen plattform som är bugg/patchfritt. En av de stora anledningarna till att många Windows (NT-baserade) system hackas är för att administratörerna/användarna inte har patchat sina OS. Linux har länge använts av en majoritet av kompetenta personer eftersom att det till viss del har varit ganska komplicerat. Nu när "vanliga svensson" börjar använda Linux så kommer även det att börja hackas mer och mer. Anledningen ser vi ju av ovanstående kommentar! :-( Trist men sant!Sv: Ladda ner säkerhetspatch för IE
men det finna många andra också.