Här kan du skriva frågor så skall jag försöka svara i den mån jag kan. Kommer tyvärr att åka iväg nu vid 2:tiden och inte återkomma förrän fredag så ni får vänta med svaren, frågorna däremot kan tas upp redan nu. Jaha... Bara att börja fråga då... :) Är det någon åldersgräns?? Hm... Om du skall vara test-person så skall du väl kunna testa alltihopa, och sedan alla saker du tycker är fel, ser konstigt ut, är dålig meny eller vad som helst, då skall du tala om var du hittade felet etc. En stor fråga; inte alltför mycket skall kretsa kring att man samlas i någon form av lokal hoppas jag? Har absolut ingen möjlighet att ta mig till Stockholm... Det stämmer för min del i alla fall. Mitt "vanliga" arbete samt familj lägger effektivt hinder för att jag skulle kunna lägga ner mycket mer tid 'n så. Läste i ett av Lissus inlägg att listan kommer uppdateras ikväll (ons.) Listan finns här: http://www.pellesoft.se/login/community/mainpage_personal.asp?uid=6438 Nu är den uppdaterad! Kanon! Jag förutsätter att Reklam och Design inte hör mer ihopa än att de delade "punkt" i listan. För jag är hemskt intresserad av reklam men design i form utav att forma websidor eller dyl är inget som intresserar mig. Skall det baseras på version 1.0 eller 1.1 av ramverket? vad innebär Utredare/beställare?? =) Hehe... Själv hoppas jag faktiskt att RickardD kommer vara experten på html samt css... =D Men nu är det så att man kan vara mer än en... =) eller?? 1.1, varför skulle man starta nå't projekt för v 1.0 när det finns 1.1? ;) Nä, men det skulle väl vara experter på olika områden också om jag inte minns fel... =D Det jag tänkte på var att alla kanske inte har utvecklingsverktyg som kan arbeta mot/med v 1.1. Hm... Vad som helst duger väl i princip? en text-editor, någon vs.net versione, borlands verktyg eller nå't annat om jag inte tar fel... Jo, jag vet... Men du kan inte jobba mot v 1.1 av ramverket med VS.NET 2002, då behöver du VS.NET 2003 osv. Onkelborg, så du menar att jag inte är expert på HTML som har hållit på med det i typ halva mitt liv =) Ok, jaja, jag tänkte mer på att jag VET att rickardd vet, du har jag i princip aldrig pratat med så dig har jag ingen koll på, men RickardD VET jag har koll på det där, dvs. alla standarder, inline/block-element, dtd etc. Allt sådant där kul... Hm... vs.net använder alltid den senaste versionen om jag inte tar fel... eller? Det är vad jag förstått utav de inlägg jag läst i forumet... No danger.. alla kan inte veta allt om alla... och det är mycket möjligt att han kan mer än mig ändå.. är trots allt självlärd =).. hehe, om jag inte tar fel så har han använt rfc'n som lärobok... =D Vilket inte jag gjort, trial & error... :/ Hej. Jag vet inte hur många som saknas, du får kolla... :) Tror att det är 78 anmälda nu i alla fall men det är nog fler som inte finns på listan ännu. från vilket håll är 70 en gräns, uppifrån eller nerifrån?70 pers sökes - frågor och svar
<info>
Som Lissu sa i förra tråden, hon kan inte svara på frågorna utan ni får ställa dessa här. Det här är en intresseanmälan, och först när hela staben är besatt så kan vi börja diskutera vad som gäller.
</info>Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Hur mycket tid förväntas vi kunna lägga på detta? Jag antar att de flesta inte kan lägga mer än 5-20 timmar per vecka eller liknande?Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Måste man vara super duper bra på asp.net (kan bara ASP+välidgt lite PHP) ??
Är alla poster tagna ??
Jag kan inte så mycket om MySQL-strängar... (som nog måste användas)
Är väldigt intresserad av att vara test person...Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Hittar ingen lista och undrar vart den finns.. ;)
/MarkusSv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Kl är 19:08 = 51 st
Nu också!
Kl är 21:45 = 62 stSv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
När är det tänkt att projektet ska dra igång.
Är det lagt inom en månad eller hur långt fram??
Kommer bli intressant att följa projektet och otroligt
skoj om man får chansen att vara med och programmera
i en sån här stor grupp.... tror verkligen på ett lyckat resultat.
//MarkusSv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Och vad ska göras om man anmäler sig som Expert(HTML)??Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Ta inte illa upp, men han har 100% koll på det, har jag märkt.... :/Sv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>
Jag tycker det verkar intressant med ett community-bygge som alla kan få vara med på. Problemet är bara att jag för det första inte anser mig ha tillräckligt bra kunskap och erfarenhet. Iofs är ett nästan klart bagerisystem en liten merit, men det har varken med vs.net eller websidesgränsnitt att göra.
För det andra har jag inte tid. Jag flyttar i helgen, och det kommer ta tid innan jag har kommit igång på det nya stället.
Min fråga är: Skulle man kunna vara med som observatör och delvis testpersonal. Jag har egentligen inte så stort intresse av communities, men själva sättet att utveckla skiljer väl sig inte så mycket från "vanliga" program. Känns som det skulle vara lärorikt att få se på. En och annan nyttig sak kan man ju kanske bidra med. Jag förstår om någon motsätter sig. Det kanske tillkommer arbete om en till ska vara med bara för att se på.
Men det är iallafall en önskan.
/JörgenSv: <b>70 pers sökes - frågor och svar</b>