Håller på att göra en gästbok åt en kund, och dom vill ha ett "snusk"-filter... Det här skulle nog kunna vara allmän-intresse på! Misstänker att min farmor inte skulle få skriva sitt släktnamn i en sådan filtrerad gästbok... :-( antar att man vid kontrollen får testa efter de regler som gäller vid namngivning (stor bokstav) när man skannar efter förbjudna ord, sedan kan det ju vara ett tips till frågeställaren att utnyttja Soundex för en bättre körning mot ordlistan... Om det blir ett sådant filter så lär nog de som gillar att vräka ur sig okvädningsord hitta på lösningar för att gå runt det problemet, precis som spammarna gör genom att lägga in mellanslag eller * eller liknande mellan bokstäverna.Lista på "anstötande" ord.
Problemet är att trotts min omfattande kunskap i detta ämne :) så glömmer man ju lätt en hel del ord...
Jag har letat lite på nätet, men inte hittat ngn lista.
Jag har även provat nordsteds lexikon... men dom hade bara typ 20 ord...
Är det ngn som har en lista, eller som vet var man kan ladda ner en?
/AndersSv: Lista på "anstötande" ord.
Vi kan väl alla gemensamt slänga in massa vulgära ord i en lista och sedan lägga upp den på Filarean eller skriva en artikel om hur den kan användas i olika situationer?Sv: Lista på "anstötande" ord.
Sv: Lista på "anstötande" ord.
Sv: Lista på "anstötande" ord.
Men iden är bra för att kunna rensa ut många ord i alla fall.