Hej alla ! Känner att jag behöver utveckla lite, provade frågeställningen på min sambo och hon hängde inte riktigt med. Vad ska informationen användas till? Hur precis sak den vara? Vill du knyta till en punkt eller hela ytan? Jag vill genom något sorts system kunna påvisa var en yta befinner sig... Låter som grönsaksodling...inte helt trivialt att hålla ordning på alla ytor då... Räcker det att veta vilket "fält" det rör sig om så finns det en identitet från jordbruksverket (som bonden känner till) som är unik, problemet är att det inte är säkert att den är unik över åren. Om du måste veta vilken del det är så får man nog markera på en karta och plocka fram koordinaterna (bl.a. sådant jag gör). Hej JohanSöker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Jag undrar om ni har några ideer om hur man på ett bra och professionellt sätt kan definera ett specifikt markområde så att jag som utvecklare kan använda det för att spåra/lagra åtgärder på det specifika markområdet, Användaren ska också förstå hur de ska registera det specifika markområdet. Ett stort plus är ifall den underliggande tekniken inte är allt för komplex.
Jag är jättetacksam för alla sorters ideer, tips, länkar osv :-)
Ha en bra dag
KnotonSv: Söker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Vad jag är ute efter är inte Arean utan VAR befinner sig området, positionsbestämning.
Någon sorts Kordinatsystem som är standard och inte alltför komplext.Sv: Söker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Jag jobbar själv med precis sådana saker så jag kanske kan ha lite tips, men det beror väl på vad det ska användas till, låter ju som konkurerande verksamhet ;-)
/JohanSv: Söker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Inte lätt att förklara när jag inte kan/får lämna detaljer...
Hoppas du hänger med, själv är jag enormt förvirrad heheheheSv: Söker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Om du vill/får berätta vad du gör och åt vem så kanske jag har lite mer information, har varit inblandad i något som verkar liknar detta och det kan ju vara samma...
/JohanSv: Söker ett bra sätt att definera ett specifikt markområde
Kontaktar dig via imail istället.