Hej! Hej, har implementerat betaltjänster med paybox och debitech för uppdrag i tjänsten. Privat, dvs på pellesoft använder jag samport som mot dessa är helt överlägsna. När det gäller kostnader så är allt förhandlingsbart som du vet. Det går att pruta. Hej! Hej, jag lägger ut det meddelandet om man försöker köra en refresh eller har en url till den sidan. Det är bara för det inte skall kunna bli dubbelregistreringar. Med andra ord, hängslen och livrem. Var inte orolig. Tjena!PayNova vs Payex
Sitter och jobbar med ett e-handelssystem och har bland annat hittat ovanstående lösningar av "plånboksvarianten"
Är det någon som har några kommentarer till någon av dem?
Ser gärna någon som har erfarenhet av båda som kan ge lite jämförelser.
Vet att det finns andra lösningar som debitech, samport etc, men vi kommer att ha microbetalningar och då är de troligen för dyra.
Plånboksvarianten kommer troligen att kompletteras med en betaltelefon-lösning av något slag.
/Per-ErikSv: PayNova vs Payex
När det gäller "plånböcker" är jag skeptisk av den anledning att kunden måste antingen ha tjänsten igång eller registrera sig ytterligare. Vi är för lata att göra detta och undviker därmed detta. Samport har för övrigt betaltelefon-lösning. Du kan testa den genom att på framsidan bli bonusmedlem så ser du hur enkelt det är.
Nackdel när det gäller exempelvis samport är att man bör ha egen server med SSL och liknande. Fördelarna är mycket hög dynamik i ditt sätt att programmera och få feedback. En betallösning med debitech utgör exempelvis ingen möjlighet att på mottagarens betalorder ange någon form av ordernr eller liknande vilket är en stor nackdel för deras tjänst om man har många kunder och varor vid spårning av eventuella problem.
Paybox som jag hade, likt paynova var en registreringstjänst och därför också väldigt många som inte ville registrera sig först och sen betala. Jag skall snart börja implementera kreditkortsbetalningar med samport och det skall bli spännande att få grotta sig in i denna tjänst för att se "vad den tål". Där får jag återkomma med mitt utlåtande.
Fram till skrivande stund är postgiro det mest överlägsna betalsättet med minst svinn ekonomiskt sett. Jag hoppas att jag får äran att dementera det i framtiden.
HälsningarSv: PayNova vs Payex
Efter en lite noggrananre koll så var inte Samport nå dyrare än andra likvärdiga alternativ såg jag nu.
Plånboksalternativet är ju fortfarande billigast (även om de hade tagit bort priset nu) men vad hjälper det om ingen använder det...
Provade förresten att bli bonusmedlem igen via telefonen. Betalfunktionen verkade fungera bra förutom att jag blev misstänkt för dataintrång när jag tryckte mig vidare (Se felanmälan).
/Per-ErikSv: PayNova vs Payex
HälsningarSv: PayNova vs Payex
Kommentar till tidigare inlägg:
>Nackdel när det gäller exempelvis samport är att man bör ha egen server med SSL och liknande.
Dt stämmer ej, det finns både lösningar för egen server och hostade lösningar. Den lösningen som säljs bäst är just den hostade lösningen.
TellusPay Micro
TellusPay Basic
TellusPay Web
Dessa är hostade medans TellusPay server kräver egen server samt SSL.