Hej! de flesta texteditorerna brukar väl kunna göra det t.ex. http://www.editplus.com Går inte! du kan inte öppna en fil i skrivläge i två program samtidigt, däremot funkar det med 1 skrivande process + N endast läsande. Det är precis det jag är ute efter. Jag vill bara kuna läsa ifrån en fil som är öppnad av ett annat program. Frågan är om något vet hur man gör detta i win xp? Vad är det för fil du skall läsa?Läsa en fil som används av en annan process
Jag undrar om det är möjligt att läsa i en fil som samtidigt används av en annan process i windows xp. Om det finns något litet program som kan göra det eller om något vet någon liten programsnutt.Sv: Läsa en fil som används av en annan process
Sv: Läsa en fil som används av en annan process
Får upp felruta som säger:
"The process cannot access the files because it is being used by another process."
Jag är gärna ut efter dos-baserat program.Sv: Läsa en fil som används av en annan process
Dvs om du kan övertyga programmet att öppna i readonly mode borde det gå finfint..
i unixvärlden funkar "tail" (tail -r) specifikt mycket bra för att kolla t.ex. loggar i realtimeSv: Läsa en fil som används av en annan process
Sv: Läsa en fil som används av en annan process
Jag använder Editplus för att öppna filer som read-only och jag har aldrig dykt på några problem. Vad är det för program som använder filen?