sitter och försöker bli klok på sourcesafe... Inget svar på din fråga, men Subversion http://subversion.tigris.org/TortoiseSVN har stöd för flytt av filer samt namnbyte... Inte det du frågade om men... folk med eerfarenhet av sourcesafe får gärna bidra med lite visdomsord här. Vi kör vss i ett litet projekt på 4 personer och får konstant en massa dialoger om att filer har ändrats (t.ex projektfilen) och en massa lite mindre spännande saker där man får välja Save As, Overwrite, Discard, Ignore etc.. man vet aldrig riktig vad man skall välja =) <b> det verkar funka ok nu , checkade in varje projekt för sigsourcesafe
vi har testat cvs med tourtoise cvs client förut och det fungerade jättebra tills det att någon flyttade eller bytte namn på en fil i ett redan incheckat projekt och allt blev helt psyko..
(*nix baserade cvs servrar kanske funkar bättre? .. körde med cvsnt)
nu testar jag sourcesafe och allt funkar jättefint ... förutom när jag vill checka in en hel solution...
då får jag världens konstigaste sökväg om jag checkar ut den igen på någon annan plats..
tex , om orginalsökvägen är "c:\sandbox\företaget\projektnamn"
när jag checkar ut det så blir det:
"c:\utcheckmapp\projektnamn\sandbox\företaget\projektnamn\sandbox\företaget\"
varför blir det så konstigt??
//RogerSv: sourcesafe
/JohanSv: sourcesafe
Subversion är överlägset både cvs och sourcesafe i nuläget. (Har iofs inte testat "nya" sourcesafe)
Jag använder en underbar klient integrerad med utforskaren.Sv: sourcesafe
Sv: sourcesafe
tex , om orginalsökvägen är "c:\sandbox\företaget\projektnamn"
när jag checkar ut det så blir det:
"c:\utcheckmapp\projektnamn\sandbox\företaget\projektnamn\sandbox\företaget\"
varför blir det så konstigt??
</b>
Börjar här...
Jo, det beror på att MS har fått för sig att sökvägar ska administreras efter centrala inställningar i SS. Hur man ändrar det har jag ingen aning om. Detta är vad jag kommer ihåg från SS plus det faktum att den blir helt omöjlig att jobba med rent praktiskt den dagen man är fler än en i ett projekt speciellt om man jobbar mot samma fil.
Dina bekymmer med CVSNt har jag aldrig stött på, däremot irriterar jag mig på att binärfiler inte hanteras på bästa sätt i den...Sv: sourcesafe
och närjag öppnar en solutionfil i ett incheckat projekt så fattar den automagiskt att den ska öppna relaterade projekt oxo...
så nu är allt frid och fröjd
//Roger